اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

رمضان ماه ریزش گناهان و رویش رحمت الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمیرم گفت: رمضان ماه نزول قرآن و ماه ریزش گناهان و رویش رحمت الهی است.

رمضان ماه ریزش گناهان و رویش رحمت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب‌الله موسوی در آخرین جمعه ماه شعبان، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به فضیلت‌های والای این ماه خاطرنشان کرد: قرآن کریم به صراحت به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرده و آیه « شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» در این رابطه بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست، افزود: در این ماه مبارک خداوند متعال بندگانش را برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از رحمت خویش دعوت کرده است.

امام جمعه سمیرم گفت: در ماه رمضان نفس‌های شما ثواب، تسبیح و خواب شما عبادت و عمل شما مقبول و دعای شما مستجاب است و از خداوند در خواست کنیم که دل‌های پاک و نیت‌های صادقانه به ما عنایت فرماید.

وی در بخش دیگر خطبه‌های نماز جمعه، پایه و اساس دین را تقوا دانست و با تاکید بر توجه بیشتر به مساجد، قرآن و علما اظهار داشت: سعی کنید با حضور در مساجد از محضر علما بهره ببرید.

موسوی در ادامه با اشاره به تشکیل جلسه بنیاد غدیر در این شهرستان گفت: مسئله غدیر و نقش آن در سعادت بشریت باید برای جوانان تشریح شود.

وی مسئله ولایت را حیات بخش و محوری‌ترین مسئله در اسلام دانست و افزود: دشمنان نسبت به هیچ موضوعی این اندازه حساسیت نشان ندادند و مخالفت نکردند و این به دلیل کار آمدی بالای مسئله ولایت است.

امام جمعه سمیرم با اشاره به نقش ولایت و امامت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: به خاطر اصل امامت و ولایت است که کشوری که زیر چکمه های استکبار و استعمار بود، امروز دست رد بر سینه بیگانگان می‌زند و همتای کشورهای بزرگ قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هفته اول ماه مبارک رمضان هفته اذان است، اضافه کرد: شعار ما مسلمانان اذان است و این شعار با این عظمت دشمنان را به وحشت انداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب‌الله موسوی همچنین با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی در 58 تصریح کرد: پنجم مرداد ماه سال 57 روز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی بود که ایشان  از برکات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در تاریخ کشور ثبت شده است.

وی همچنین وقوع عملیات افتخار آفرین مرصاد در پنج مرداد را از اتفاقات مهم این روز دانست و افزود: پنجم مرداد سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد است، رزمندگان با سلاح ایمان و اعتقاد به خداوند و ولی فقیه در هشت سال جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس پیروز شدند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول