اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه دامغان:

ماه رمضان فرصت مناسبی برای گناه‌سوزی است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه پاسداران شهرستان دامغان گفت: گذشته از فواید طبی و بهداشتی روزه‏‌داری ماه رمضان فرصت مناسبی برای گناه‌سوزی است.

ماه رمضان فرصت مناسبی برای گناه‌سوزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام مهدی مقری صبح امروز در جمع پاسداران و سربازان سپاه دامغان اظهار داشت: روزه فواید جسمی و روحی فراوان دارد، شفابخش جسم و توان‌بخش جان بوده، پاک کننده آدمی از رذایل حیوانی محسوب می‏‌شود و در ساختن فرد صالح و اجتماع به‌‏سامان بسیار موثر است.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه پاسداران شهرستان دامغان افزود: روزه در تهذیب و تزکیه نفس و رهاندن انسان از روزمرگی و واماندگی در نیازهای تن تأثیر بسزایی دارد.

مقری بیان داشت: فواید طبی و بهداشتی روزه که از سودمندی‌های کوچک این فریضه انسان‏‌ساز بوده، به حدی است که شاید نیاز به توضیح و تکرار نداشته باشد و بیشتر مردم کم و بیش از آن آگاهند.

وی اظهار داشت: خداوند روزه‌داری را تمرین کنترل خواسته‏‌های غریزی قرار داده است و با توجه به اینکه برخی اسیر شکم و شهوت هستند، روزه‏‌داری اهمیت مضاعفی می‏‌یابد.

مقری تأکید کرد: ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است و در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های قدر آن بهتر از عبادت هزار ماه است.

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه پاسداران شهرستان دامغان تصریح کرد: انسان باید با تضرع و مناجات و توبه به سوی خدا برود؛ گناه‏‌سوزی هم حرکت می‌خواهد، سخت است و مشقت دارد.

یک فرمانده بسیج نیز در ادامه با بیان اینکه بسیج و نیروی انتظامی یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم حفظ ارزش‌ها و برقراری امنیت در جامعه است، به لزوم همکاری این دو نهاد در حفظ شعائر اسلامی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

حسن طالع‏‌زاری افزود: باید حفظ ارزش‌ها و برقراری امنیت مورد توجه ویژه قرار گیرد و با همکاری و همدلی در اجرای این دو وظیفه تلاش کرد.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل بسیج و نیروی انتظامی در چارچوب ابلاغ و بخشنامه‌های سازمانی بیان داشت: پایگاه‏‌های مقاومت بسیج در چارچوب اختیارات و ابلاغیه‌های سازمانی با نیروی انتظامی همکاری خواهند کرد و تلاش می‌شود بسیجیان در این برنامه‌ها بکارگیری شوند.

این فرمانده بسیج با اشاره به جنگ نرم دشمنان در جامعه گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری هم نسبت به ارتقای سطح آگاهی مردم و به ویژه جوانان در بعد فرهنگی و معنوی و در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمنان گام‏‌های اساسی برداریم.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول