اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی دماوند:

فرزندان امام حسن(ع) اسوه‏های مقاومت اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، فرزندان امام حسن مجتبی (ع) را اسوه‏های مقاومت اسلامی خواند.

فرزندان امام حسن(ع) اسوه‏های مقاومت اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی عصر امروز در جمع مردم و مسئولان شرق استان تهران اظهار داشت: در میان شهدای واقعه کربلا بزرگانی نظیر حضرت قاسم بن حسن (ع) از فرزندان امام حسن مجتبی (ع) نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: یکی از یاران حضرت اباعبدالله‏الحسین (ع) در صحرای کربلا، حسن بن حسن مجتبی (ع) مشهور به حسن مثنی بود که در هنگام بریدن سر متبرک شهدا به واسطه حضور فردی از قبیله مادرشان جان سالم به در بردند.

علاءالدینی اضافه کرد: پس از آن واقعه بزرگ تاریخی ازدواج حسن مثنی با دخترعموی خود، فاطمه بنت الحسین به ولادت نسلی انقلابی انجامید.

*امام‏زاده هاشم (ع) از فرزندان حسن مثنی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با اشاره به کتاب "سیره اثنی عشر" نگاشته نویسنده معروف دنیای عرب، "هاشم معروف حسینی" به تبیین اهمیت تلاش‏های سایر اعضای انقلابی خاندان امام حسن مجتبی (ع) پرداخت.

وی تصریح کرد: این نویسنده بزرگ در کتاب مشهور خود آورده است که "اکثر حسنی‏هایی که علیه ظلم و جور دوران خود برخاستند از کنیه حسن بن حسن مجتبی (ع) ملقب به حسن مثنی بودند".

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، امام‏زاده هاشم (ع) واقع در این شهرستان را نیز از نوادگان حسن مثنی و از طریق ایشان، نواده امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد.

*شباهت‏های رهبر قیام "فخ" به امام حسین (ع)

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند ادامه داد: دیگر نواده گرامی و انقلابی امام حسن مجتبی (ع)، حسین بن علی رهبر قیامی بود که شهادت وی و یارانش به جریان "فخ" مشهور است.

وی اضافه کرد: در جریان قیام فخ، حسین بن علی، نواده امام دوم شیعیان با اسم متبرک سید و سالار شهیدان همنام بود؛ علاوه بر این سرهای شهدای فخ نیز مانند واقعه کربلا بریده شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: این واقعه در دوران امامت امام موسی کاظم (ع) و حکومت ظالمانه هادی عباسی رخ داد.

علاءالدینی تصریح کرد: هنگامی که سرهای بریده حسین بن علی، رهبر قیام فخ و یارانش برای آن حاکم ستمگر آورده شد همه حضار سکوت کردند.

وی ادامه داد: اما این سکوت توسط امام موسی کاظم (ع) شکسته شد، ایشان فرمودند: "انا لله و انا الیه راجعون؛ این شخصیت به خدا قسم مسلمان است؛ به خدا قسم صالح است؛ به خدا قسم بسیار روزه می‏گرفت؛ به خدا قسم بسیار نماز می‏خواند؛ به خدا قسم عامر به معروف و ناهی از منکر بود به گونه‏ای که هیچ‏ کس در اهل بیت او به وی نظیر نبود".

*زید بن حسن، از عرفای ارزشمند تاریخ اسلام

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، حضرت زید بن حسن (ع) از دیگر فرزندان امام حسن مجتبی (ع) را عارفی جلیل‏القدر خواند.

علاءالدینی تصریح کرد: بر اساس متون تاریخی مردم برای برخورداری از عرفان این فرزند بزرگوار امام دوم شیعیان که 90 بهار عمر کرد نزد ایشان مراجعه می‏کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند، حضور عنصری از سلاله پاک امامت و ولایت در استان تهران یعنی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را از دیگر افتخارات مردم این استان خواند.

وی ادامه داد: این امام‏زاده بزرگوار نیز از کنیه زید بن حسن و از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) قلمداد می‏شوند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول