اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنقر و کلیایی:

کاهش وابستگی نفتی باعث تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: کاهش وابستگی به نفت باعث تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

کاهش وابستگی نفتی باعث تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود

 حجت‌الا‌سلام شمس‌اله برقراری در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: خداوند متعال در اسلام برای ما قناعت را یک اصل قرار داده است و موضوع اقتصاد یک امر حیاتی است که در روایات آمده، کسی که معاش ندارد، معادی هم ندارد و این نشان می‌دهد از نظر اسلام مسئله اقتصاد مهم است.

برقراری با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: در این جنگ اقتصادی باید قدردان نعمت‌های الهی باشیم و مصارف به موقع همراه با صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی اقتصاد دریافتی را یک اقتصاد تحمیلی و اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد اختیاری عنوان کرد و گفت: یکی از ابزار تکامل، اقتصاد مقاومتی است و ما در عرصه اقتصادی، دشمن قرآن را زمین می‌زنیم.

امام جمعه سنقر و کلیایی تصریح کرد: مسئولان باید به این نکته قرآنی که خدا اراده نکرده که کفار بر مومنان سلطه پیدا کنند توجه داشته باشند و در عرصه اقتصادی مسئولان تحقق بخش آرمان‌های الهی باشند و بدانند هر کس در راستای اراده الهی قدم بردارد، مورد کمک خدا قرار می‌گیرد و پیروز می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار گرفت و باید همواره مردم را امیدوار کرد گفت: دشمنان با اعمال تحریم ملت ایران را هدف قرار داده‌اند و ملت ایران با حضور در صحنه‌های مختلف امتحان خود را پس داده است.

برقراری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید توسط مسئولان نهادینه شود افزود: کاهش وابستگی به نفت باعث تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خواهد شد و صنایع دانش‌بنیان باید نهادینه شود و از مبتکران و مخترعان حمایت به عمل آید.

امام جمعه سنقر و کلیایی پیاده کردن سیاست‌های اصل 44، به تعادل رسیدن مصرف در جامعه و پرهیز مردم و خانواده از اسراف را از عواملی دانست که باعث پیروزی ما در نبرد اقتصادی با دنیای استکبار خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول