اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد برای عبور از گذرگاه‌های اقتصادی است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: حرکت در مسیر راهبرد اقتصاد مقاومتی بهترین مسیر برای عبور از گذرگاه تحریم‌ها و تهدیدات در شرایط فعلی است.

اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد برای عبور از گذرگاه‌های اقتصادی است

علی‌اکبر اختری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: روز خبرنگار و تقارن آن با ماه مبارک رمضان را به تمامی تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی و صاحبان اندیشه و قلم تبریک عرض می‌کنم  و یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه که در صیانت از ارزش‌های اسلامی و میهن عزیزمان جان خود را نثار کردند گرامی می‌داریم.

اختری در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی‌، تصریح کرد: تاثیر نظام رسانه‌ای و تبلیغاتی برای رواج آموزه‌های اقتصاد مقاومتی انکارناپذیر است لذا ما به نظام تبلیغاتی هماهنگ و منسجمی احتیاج داریم که بتواند این آموزه‌ها را از طریق رسانه‌های رسمی و غیررسمی مختلف، به‌خوبی و در بسته‌بندی‌های مناسب به مردم عرضه کند.

وی افزود: باید از ظرفیت همایش‌ها، سخنرانی‌ها، اینترنت، شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و حتی مجالس مذهبی و هیئت برای رسیدن به این مقصود استفاده کرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی خاطرنشان کرد: برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و تهدیدات دشمنان به کار‌گیری فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد از این‌رو حرکت در مسیر راهبرد اقتصاد مقاومتی بهترین مسیر برای عبور از گذرگاه تحریم‌ها و تهدیدات در شرایط فعلی است.

وی ادامه داد: لزوم تبدیل بحث اقتصاد مقاومتی به گفتمان رایج در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مجامع مذهبی است، همین صحبت کردن و گفت‌وگو پیرامون این موضوع و توجه به ابعاد مختلف آن، در سرعت حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیری بسزا خواهد داشت، این مسئله باید در کلاس‌های درس و پروژه‌های علمی از محققان و نخبگان خواسته شود و از سوی استادان اقتصاد که درد دین دارند یا حداقل آزاده و میهن‌دوست هستند، جدی گرفته شود.

اختری گفت: اصلاح ساختار و افزایش سطح کیفی و حرکت به سوی تحصیلات تکمیلی، راه‌اندازی رشته‌های کاربردی و مرتبط با صنعت، توسعه ساخت و سازها و تجهیزات آزمایشگاهی با اتکا به وسایل ساخت داخل از دیگر برنامه‌های دانشگاه صنعتی در پیشبرد شکل‌دهی اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی با اعتماد به نفس‌، خود‌باوری و خلاقیت، پیشرفت‌های علمی و فنی را نیز به دست آورده‌اند و در چنین شرایطی وظیفه دولت تنها فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت افرادی است که توسعه برای آنها صورت می‌گیرد لذا برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده برنامه سند چشم‌انداز را همه اقشار جامعه و به ویژه مسئولان نظام باید مد‌نظر قرار دهند و در این راه یکی از شروط لازم حفظ اتحاد و انسجام ملی مسئولان و مردم و پرهیز از حاشیه‌پردازی است‌.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول