اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

لازمه اقتصاد مقاومتی شناخت آسیب‌هاست

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل و مدرس رشته اقتصاد گفت: لازمه اقتصاد مقاومتی در کشورمان شناخت آسیب‌های حوزه اقتصاد است که باید با دقت و تیز‌بینی این آسیب‌شناسی انجام شود.

لازمه اقتصاد مقاومتی شناخت آسیب‌هاست

اکبر قاسمی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بیانات اخیر مقام معظم رهبری تلنگری بود تا همه مسئولان اقتصاد مقاومتی رو شاکله و شاخصه‌های آن را بشناسند و الزامات ضروری آن را در تقویت نظام اقتصادی به کار بگیرند.

وی به تبیین دقیق و عالمانه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: هم رسانه‌های داخلی و هم خارجی در این زمینه به بحث و بررسی و تحلیل پرداختند به طوری که منطبق بر شرایط روز دنیا سعی کردند کاستی‌ها و نواقص احتمالی در این حوزه را مورد سنجش قرار دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل خاطرنشان کرد: برخی تحلیل‌های رسانه‌های خارجی منطبق بر شرایط روز دنیا بوده که ما نباید در این زمینه غفلت‌ کرده و یا با ساده انگاری بحث مطرح شده را جدی نگیریم.

قاسمی گفت: در گام اول باید آسیب‌ها شناخته شده و منفذ‌های ورود این آسیب سد شود و برخی واسطه‌ها و عوامل فساد‌انگیز نیز بساطشان برچیده شود.

وی تاکید کرد: ما باید با تفکر و تدبیر کار را به پیش ببریم و بعد از شناخت مجاری آسیب‌ها و تهدید‌ها در قالب یک اتاق فکر با هم‌اندیشی و تعامل به گونه‌ای حرکت کنیم تا یک تفکر سازنده را شاهد و ناظر باشیم.

این مدرس حوزه اقتصاد بهره‌گیری از تجارب اندیشمندان و صاحب‌نظران اقتصادی را در این زمینه یادآور شد و افزود:‌ ما باید وقتی اتاق فکر شکل گرفت و مجاری آسیب تحلیل شد نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و با برطرف کردن آن نقاط قوت را تقویت کنیم.

قاسمی یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها برشمرد و بیان داشت: ما با فرهنگ‌سازی و در یک حرکت بلند مدت باید اندیشه‌ای را ترویج کنیم تا ضمن صرفه‌جویی داخلی و گرایش به مصرف کالاهای داخلی اقتصاد کشورمان را از وابستگی و خطر تحریم دور کنیم.

وی به تلاش استکبار جهانی در بر هم زدن مقابله اقتصادی ایران اشاره کرد و ادامه داد: شرایط اقتصاد مقاومتی بیشتر شرایط بروز جنگ، وقوع تحریم یا رخداد حوادث غیر‌مترقبه است که بهترین علاج برای درد اقتصادی و شکستن تحریم‌هاست.

استاد دانشگاه‌های اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف یک نقش ممتاز و بی‌بدیل است به طوری که آگاهی‌بخشی خبرنگاران و اطلاع‌رسانی آنها حتی از کنترل آسیب‌های احتمالی در این حوزه فراگیر‌تر و موثر‌تر است به گونه‌ای که نظام غرب در توطئه تحریم و تهاجم علیه یک کشور ابتدا از بمباران رسانه‌ای و تبلیغی استفاده کرده تا از این طریق بتواند کشورهای دیگر را نیز با خود همسو کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول