اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

فیلم قلاده‌های طلا پاسخی دندان‌شکن به فتنه‌گران بود

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ فیلم سینمایی قلاده‌های طلا در حقیقت پاسخی دندان‌شکن به فتنه‌گران داخلی بود.

فیلم قلاده‌های طلا پاسخی دندان‌شکن به فتنه‌گران بود

حمید شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این فیلم سعی شده بود وقایع تاریخی بازگو شود و پاسخ دندان‌شکن مردم ایران به یاوه‌گویان و فتنه‌گران داخلی را شاهد بودیم و عنوان و محتوای فیلم نیز حکایت از واقعیت‌هایی داشت و به کسی نیز در این زمینه توهینی نشده بود.

وی با بیان اینکه در این فیلم اسناد تاریخی بازگو شده بود، خاطرنشان کرد: فیلم قلاده‌های طلا جزو ابتکارات ارزشمند سینمای ایران بود که جز واقعیت هیچ حقایقی را بیان نمی‌کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تولید برنامه‌ها و سریال‌ها از طریق صدا و سیما و ضرورت حفظ حجاب و عفاف در تهیه و تولید این برنامه‌ها یادآور شد: یکی از عوامل اصلی تولید و پخش برنامه‌های بی‌محتوا را تضعیف تئاتر می‌دانیم که در گذشته‌های دور این تضعیف انجام شده است در حالی که قرار است مسیر عبور تمام هنرها و هنرمندان هنر اصیل تئاتر باشد تا با فکر و اندیشه خلاقانه هنرمندان در این حوزه سایر بخش‌ها نیز رشد یابد.

وی گفت: یقین داریم صدا و سیما نیز در ارتقای شاخص‌ها به دستور‌العمل 70 بندی خود عمل می‌کند و سعی می‌کند در حوزه عفاف و حجاب در تهیه و پخش فیلم‌ها و سریال‌ها موازین ارزشی و اسلامی را رعایت کند.

* ساخت موسیقی استان‌ها مورد حمایت ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ساخت موسیقی استان‌ها مورد حمایت و توجه جدی ماست، بیان داشت:‌ در تولید موسیقی استان‌‌ها که یک کار ارزشمند به حساب می‌آید باید از به کار بردن کلمات نفی ظرفیت سایر استان‌ها و یا اقداماتی که زمزمه نفاق سر دهد جلوگیری کرده و در تولید موسیقی استان‌ها با حساسیت بیشتر حرکت کنیم تا زمینه مکدر شدن دل‌ها را فراهم نیاوریم.

شاه‌آبادی عنوان کرد: باید موسیقی استان‌ها به نحوی تولید و در معرض عمومی قرار گیرد که به دلیل فخیم بودن آثار تبدیل به زمزمه اهالی شده و هویت و مفاخر و تاریخ و قدمت یک منطقه را به خوبی تجلی کند.

این مسئول با حمایت از انجمن رسمی خوشنویسی در کشور بر اساس انتخابات برگزار شده، ادامه داد: ما یک موسسه قانونی را در این زمینه به رسمیت می‌شناسیم و در استان‌ها نیز قرار نیست مجموعه‌های مختلف فعالیت کنند بلکه ما امکانات و اعتبارات خود را به صورت متمرکز به این انجمن قانونی می‌دهیم تا فعالیت کنند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه حرکت غیر‌ از درون این مجموعه و موسسه را فاقد وجاهت قانونی و درجه هنری اعلام کرد.

شاه‌آبادی بار دیگر با تاکید بر اینکه در دو کنسرت لغو شده اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ نقشی نداشته است، تصریح کرد: کنسرت موسیقی کرمان قبل از اینکه مجوز رسمی دریافت کند لغو شده بود در حالی که ما تاکنون هیچ مجوز صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دچار خدشه نکرده و کنسرت مربوطه را لغو نکرده‌ایم.

وی با اشاره به فرایند صدور مجوز در اجرای برنامه موسیقی در سراسر کشور افزود:‌ این مراحل صدور در استان‌های مختلف شرایط خاص و متناسب با حساسیت‌ها و ظرفیت‌ها انجام می‌شود و ما آمادگی داریم در این زمینه از حق و حقوق خود دفاع کنیم.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد دومین برنامه کنسل شده موسیقی نیز ادامه داد: در مورد دوم نیز برگزار‌کنندگان به دلیل آنکه با صاحب مجموعه اجرایی به توافق نرسیده بودند برنامه لغو شده و شاهد اجرای کنسرت در شهرهای خوزستان نبودیم.

شاه‌آبادی یادآور شد:‌ ارشاد از مجوزهای صادر شده خود صیانت می‌کند و از لغو آن نیز ممانعت خواهد کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست این وزارتخانه را حمایت از اجرای برنامه‌های صحنه‌ای و موسیقی سنتی و آیینی اعلام کرد و گفت: برای اینکه موسیقی پاپ نیز آسیبی نبیند از اجرای برنامه‌ها در این حوزه استقبال و حمایت می‌کنیم و معتقدیم جشنواره‌های مقامی و سنتی در استان‌ها باید تقویت شود.

شاه‌آبادی افزود: پاییز امسال در شهر سردشت آذربایجان غربی قرار است جشنواره بزرگ موسیقی مقامی برگزار شود و در کنار آن از برنامه‌های موسیقی اجرا شده در حوزه‌های مختلف نیز حمایت کنیم.

وی در پایان سخنان خود از حمایت این معاونت در برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی میلاد سرخ خبر داد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: 300 میلیون تومان اعتبار در این زمینه برای برگزاری جشنواره و همچنین خرید آثار هنری این مجموعه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول