اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

بروز فتنه بر اثر هوی و هوس ناشی از برخوردهای سلیقه‌ای با دین است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: گرفتار شدن انسان‌ها به فتنه، ناشی از هوی و هوس نفس اماره و برخوردهای سلیقه‌ای با دین است.

بروز فتنه بر اثر هوی و هوس ناشی از برخوردهای سلیقه‌ای با دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی در جمع زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران به تبیین آثار و برکات این ماه پرداخت و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا، عبودیت و بندگی انسان است که باید به نحو احسن از آن بهره برد.

دبیر شورای فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه ایشان چشم فتنه را کور کردند افزود: بروز فتنه بر اثر هوی و هوس ناشی از نفس اماره و سلیقه‌ای برخورد کردن با مسائل دینی و جدا شدن از حقیقت اسلام است.

وی همچنین به تبیین ویژگی‌های فتنه پرداخت و ابراز داشت: زمانی که فتنه می‌آید، بسیاری از مردم گرفتارش می‌شوند و زمانی که سایه‌اش از سر جامعه می‌رود، انسان‌ها نظاره‌گر کرده خود در مواجهه با آن بوده و انسان‌هایی که به سبب بروز فتنه کور شده بودند از خواب غفلت بیدار می‌شوند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه بیان کرد: برای پناه بردن از فتنه‌های روزگار باید سراغ کشتی نجات که همان ولایت و تمسک به اهل‌بیت(ع) است رفت تا با سربلندی از جریانات روزگار و فتنه‌های سنگین و پیچیده گذر کرد.

وی تصریح کرد: دنیای امروز و لحظه لحظه آن با حوادث و رخدادهایی همراه است که برای گذشتن از آن باید منفعت جامعه و اجتماع را مدنظر قرار داد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین جایگاه مردمی مسجد مقدس جمکران و ظرفیت تبلیغی آن پرداخت و با بیان اینکه این مکان مقدس سالانه میزبان 15 میلیون نفر زائر و نمازگزار از داخل و خارج از کشور است اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران بالاترین ظرفیت برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است.

وافی ادامه داد: حضور چنین جمعیتی برای شهر مقدس قم و فضای دینی و مذهبی آن فرصتی طلایی است که باید آن را مغتنم شمرده و برای بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به حضور هفتگی بیش از 180 هزار زائر در شب‌های چهارشنبه و 300 هزار نفر از 240 نقطه کشور در شب‌های مناسبتی خاص گفت: این جمعیت ظرفیتی کم‌نظیر را برای انجام امور تبلیغی فراهم می‌آورد.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطر نشان کرد: امروز مسجد مقدس جمکران به عنوان مکانی مقدس و منتسب به حضرت صاحب‌الزمان(عج) برای همه جهانیان نامی آشنا دارد، به گونه‌ای که در ایام جشن‌های نیمه شعبان میهمانانی از 50 ملت جهان حضور داشتند و امروز این مکان مقدس با همه ظرفیت‌های خود آماده همکاری فرهنگی و تبلیغی در عرصه‌های مختلف مهدوی و فلسفه انتظار است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول