اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اشتغال استان سمنان:

نرخ بیکاری در استان سمنان 12.1 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اشتغال و سرمایه‏‌گذاری استان سمنان اعلام کرد: نرخ بیکاری در استان سمنان 12.1 درصد است و سمنان از این نظر جایگاه بهتری در بین سایر استان‏‌ها دارد.

نرخ بیکاری در استان سمنان 12.1 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی ظهر امروز در نشستی با شماری از دست‏‌اندرکاران اشتغال و سرمایه‏‌گذاری در استان سمنان در خصوص بحث اشتغال در استان افزود: در استان، 200 هزار فعال اقتصادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: با نرخ بیکاری 12.1 درصد، 25 هزار نفر بیکار در استان سمنان داریم که باید برای آنها کار و شغل فراهم شود.

رئیس شورای اشتغال و سرمایه‏‌گذاری استان سمنان افزود: مشکل اساسی در استان سمنان، بیکاری قشر تحصیل‏کرده است که با توجه به محدودیت استخدام در دستگاه‏‌ها باید حرفه و فن مناسب برای خود پیدا کنند.

رهی ادامه داد: وضع اشتغال در استان مناسب است و در رتبه‏‌های اول و دوم در زمینه اشتغال در کشور قرار داریم.

وی یادآور شد: در سال گذشته، 18 هزار و 110 نفر اشتغال تعهد شده برای استان سمنان ثبت شد که تا امروز، 28 هزار و 158 فرصت شغلی ایجاد شده است.

رئیس شورای اشتغال و سرمایه‏‌گذاری استان سمنان افزود: با درصد 155.48 در بخش اشتغال پایدار و همچنین پیش‏‌بینی ایجاد اشتغال موقت در کل استان، 52 هزار و 425 نفر وارد عرصه کار شده‏‌اند.

رهی افزود: اشتغال ایجاد شده تا پایان اسفند سال گذشته، 52 هزار و 160 نفر با 99.49 درصد در اجرای تعهد داده شده است.

استاندار سمنان همچنین به وضعیت واحدهای تولیدی در استان سمنان اشاره کرد و افزود: جمع کل پروانه‏‌های بهره‏‌برداری در استان سمنان، یک‌هزار و 874 واحد با سرمایه پیش‏‌بینی شده 18 هزار و 803 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: این واحدها با اشتغال 45 هزار و 19 نفر در سمنان فعالیت می‏‌کنند یا در حال راه‏‌اندازی هستند.

استاندار سمنان افزود: در زمینه کمک به واحدهای مشکل‏‌دار، ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‏‌های صنعتی تاکنون چهار جلسه برگزار کرده است.

رهی ادامه داد: مشکلات هشت واحد صنعتی در سمنان و چهار واحد صنعتی در گرمسار بررسی شده و در جلسه‏‌ای با حضور معاون برنامه‏‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات 39 واحد صنعتی بررسی و برای هر واحد مصوب‌ه‏ایی اخذ شد تا مشکلات و مسائل آنان برطرف شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول