اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود پرداخت تسهیلات بانکی اشتغالزا

چرا آمار بیکاری در گچساران روز به روز بیشتر می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول واحد تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) گچساران گفت: برخی ادارات و مؤسسات از جمله این صندوق، تسهیلات ویژه اشتغالزایی پرداخت می‌کنند اما آمار بیکاری در گچساران رو به افزایش است.

چرا آمار بیکاری در گچساران روز به روز بیشتر می‌شود

ارسلان عرب‌پور صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: صندوق مهر امام رضا(ع) در زمینه اشتغال به 91 نفر بیش از تعهدات تعریف شده خود تسهیلات پرداخت کرده است.

وی افزود: این صندوق در بخش مشاغل خانگی، خویش‌فرمایی و کارفرمایی از تاریخ 15 اسفند 90 تاکنون 157 نفر را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل از جمله صادرات، کشاورزی و ملت معرفی کرده است.

مسئول واحد تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) گچساران تصریح کرد: از این تعداد افراد معرفی شده به بانک‌های عامل، 58 نفر موفق به دریافت تسهیلاتی به میزان یک‌میلیارد و 740 میلیون ریال توسط بانک صادرات شدند.

عرب‌پور ابراز داشت: بانک ملت نیز به تعداد 10 نفر از 43 نفر معرفی شده به این بانک تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است.

وی افزود: 18 نفر از تعداد 56 متقاضی معرفی ‌شده به بانک کشاورزی نیز 540 میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

عرب‌پور یادآور شد: صندوق مهر امام رضا(ع) گچساران از مجموع 157 نفر متقاضی دریافت تسهیلات به 86 نفر تسهیلاتی به میزان 2 میلیارد و 580 میلیون ریال پرداخت کرده است.

وی اذعان داشت: در بخش خویش‌فرمایی به 40 نفر تسهیلاتی از طریق شعبه یعنی از محل وصول مطالبات پرداخت شده است.

صندوق مهر امام رضا(ع) گچساران بیش از تعهدات ایجاد اشتغال داشته است

مسئول واحد تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) گچساران تأکید کرد: شعبه صندوق مهر امام رضا(ع) در این شهرستان تنها شعبه در کهگیلویه و بویراحمد است که پنج درصد معوقه دارد.

عرب‌پور بیان داشت: این صندوق تاکنون بیش از 2 میلیارد و 940 میلیون ریال پرداخت تسهیلات به متقاضیان داشته است.

وی با بیان اینکه مبلغی افزون بر 590 میلیارد ریال به دو نفر در بخش کارفرمایی پرداخت شده است، یادآور شد: در مجموع به 214 نفر در بخش‌های کارفرمایی، خویش‌فرمایی و مشاغل خانگی تسهیلاتی به میزان 8 میلیارد و 690 میلیون ریال پرداخت شده است.

عرب‌پور با اشاره به تعهدات اعلام شده از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران در زمینه اشتغال در بخش صندوق مهر امام رضا(ع) عنوان داشت: با در نظر گرفتن تسهیلات پرداخت‌ شده در زمینه اشتغالزایی توسط این صندوق، 91 نفر بیش از تعهدات صندوق مهر امام رضا(ع) گچساران در زمینه تعهدات اشتغال عملیاتی شده است.

وی با طرح این پرسش که چرا با وجود پرداخت تسهیلات در زمینه اشتغال توسط صندوق مهر امام رضا(ع) و برخی ادارات و بانک‌ها، آمار بیکاری روز به روز بیشتر می‌شود، افزود: ما آمارهای تسهیلات پرداختی خود را داریم، چرا با این وجود آمار 14 هزار نفری بیکاری در گچساران کاهش پیدا نمی‌کند و پرداختی‌های صورت گرفته کجا می‌رود، چرا آمار بیکاری افزایش پیدا کرده و حداقل ثابت نمی‌ماند.

عرب‌پور خطاب به رؤسای بانک‌های عامل گچساران با اشاره به فرمایش هوشمندانه مقام معظم رهبری در سامانه اشتغال مبنی بر اینکه "در بحث اشتغال باید مانند اتاق فکر زمان جنگ عمل کنیم"، گفت: قوانین و بوروکراسی اداری باید تعدیل و آسان شود تا مردم به راحتی بتوانند از تسهیلات اشتغالزایی مورد نظر استفاده کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول