اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

ریشه‌کنی بیکاری از جامعه با تعامل و اعتماد مسئولان امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد با بیان اینکه عده‌ای گمان می‌کنند ریشه‌کنی بیکاری امکان ندارد، گفت: اگر مسئولان با یکدیگر تعامل داشته باشند و در کارهای اجرایی به جوانان اعتماد کنند، ریشه‌کنی بیکاری امکان‌پذیر خواهد شد.

ریشه‌کنی بیکاری از جامعه با تعامل و اعتماد مسئولان امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل و کارکنان فنی و حرفه‌ای استان یزد به مناسبت روز کارآفرینی اظهار داشت: ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید هماهنگ با یکدیگر به معضل بیکاری بپردازند و با تقسیم وظایف به کاهش بیکاری در سطح جامعه کمک کنند.

وی ادامه داد: اداره کل فنی و حرفه‌ای باید در راستای آموزش جوانان گام برداشته و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز باید در مسیر شناسایی افراد جویای کار و معرفی افراد فاقد مهارت به اداره کل فنی و حرفه‌ای برای آموزش‌های مهارتی لازم اقدام کرده و سپس به افراد نیازمند وام اشتغال پرداخت کند.

ناصری بر تدوین برنامه‌ای که به جوانان راهکار ارائه دهد، تأکید کرد و افزود: باید به جوانان آماده به کار طرح‌های آماده اجرا را ارائه کرد و در اجرایی شدن آن به این قشر اعتماد کرد و اگر این برنامه استفاده از جوانان در طرح‌ها عملیاتی شود، بیکاری به طور کلی برطرف می‌شود.

وی همچنین ایجاد کارگاه‌های محلی برای مهارت‌آموزی و اشتغال بانوان را در برطرف شدن بیکاری اجتماع مؤثر دانست و بر آن تأکید کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد فنی و حرفه‌ای در طول سال گذشته اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد در سال 1359 با رویکرد هر ایرانی یک مهارت و با هدف شایستگی و مهارت همراه با استانداردهای آموزشی آغاز به کار کرد.

حبیب‌الله کارگر افزود: آموزش مهارت به تمام اقشار جامعه، برگزاری مسابقات ملی مهارت به منظور شناسایی افراد نخبه و ماهر، ارائه آموزش‌های مهارتی برای روستائیان، سربازان نظام وظیفه، زندانیان، کارخانجات، نانوایان و ارائه آموزش‌های مهارتی به صورت رایگان به نهادهای زیر پوشش از جمله اقدامات آموزش فنی و حرفه‌ای از سال تأسیس تاکنون است.

کارگر عنوان کرد: به منظور اجرای اصل 44 قانون اساسی در ارتباط با مشارکت بخش خصوصی واحدهایی به نام آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در سطح استان به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌پردازند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، برگزاری آزمون‌های همسان تعیین صلاحیت به صورت کشوری، ارائه مدرک مهارتی به قالی‌بافان و نانوایان به منظور بیمه شدن آنها، تأسیس دو واحد دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در سال 90 و راه‌اندازی پورتال جامع آموزشی در راستای کاهش مراجعات مردمی را از جمله برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احیای نظام نوین استاد شاگردی در آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: احیا این نظام با هدف ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین کارگاه‌ها و مراکز آموزشی، بهینه‌سازی هزینه‌های آموزشی، کسب مهارت‌های شغلی در محیط واقعی کار، اشتغال سریع و پایدار با انعطاف‌پذیری لازم و دخیل بودن بنگاه‌های اقتصادی در تربیت نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز بازار انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه ای نوعی مهارت‌اندوزی بر اساس تقاضای بازار کار است که با کسب یک مهارت ‌تخصصی مادام العمر، باعث بهبود توانایی فرد در احراز شغل مورد نظر می‌شود.

کارگر تعداد کارکنان شاغل در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد از جمله قراردادی، رسمی و پیمانی را 650 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این اداره کل موظف به ارائه یک سری آموزش‌ها به صورت رایگان است که در این راستا یک سند راهبردی با هشت راهبرد تهیه شده که تمام اقشار را زیر پوشش قرار می‌دهد و هم‌اکنون در دست تدوین و اجراست.

وی تعداد مراکز فنی و حرفه‌ای فعال در استان یزد را 29 مرکز اعلام کرد و گفت: عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد در سال، آموزش 25 هزار کارآموز و ارائه 9 میلیون نفرساعت آموزش مهارت است.

انتهای‌پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول