اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اردبیل در نرخ بیکاری رتبه 29 کشور را دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اردبیل از نظر نرخ بیکاری در کشور در رتبه 29 قرار دارد که این نهایت بی‌توجهی در سال‌های گذشته به حوزه اشتغال بوده است.

اردبیل در نرخ بیکاری رتبه 29 کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد عصر امروز در جمع اهالی اردبیل اظهار داشت: ‌نرخ بیکاری در این استان بیش از 14.8 درصد است که برای غلبه بر این معضل عزم جدی نیاز است که راهکار آن در حوزه دولتی رفع بی‌عدالتی‌ها و حوزه غیردولتی نیز فعال کردن ظرفیت‌های پنهان و خلأهای موجود است.

وی با یادآوری این‌که همکاری صمیمی و تعامل قوا به جای تقابل کارساز می‌باشد، تصریح کرد: ما باید از ظرفیت‌های قوا استفاده کنیم تا در سایه وحدت در عین استقلال ضعف‌ها و نواقص را برطرف کرده و توانمندی‌ها را به فعلیت برسانیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل خاطر نشان کرد: حضور مردم در انتخابات پیام آشکاری داشت چرا که آنها نماینده وظیفه‌شناس، صادق، امین و توانمند می‌خواهند تا بر مبنای این ویژگی‌ها بتوانند از منافع خود دفاع کرده و ما نیز با عهد و پیمانی که با مردم و خون شهدا بسته‌ایم، سعی داریم روی منافع ملی و منطقه‌ای با هیچ کس مماشات نکنیم و پیام تغییر نگاه‌ها و نگرش‌ها در حفظ منافع و مصالح کشور و حتی شئونات مختلف را دریافت کرده‌ایم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با برشمردن برخی از رویکردهای مجلس اضافه کرد: مجلس سعی می‌کند با ایفای نقش نسبت به مجالس قبلی با توانمندی، داشتن تخصص به لحاظ میزان تحصیلات بالای نمایندگان یک سر و گردن نسبت به سایر ادوار مجلس حضوری قوی و پررنگ در جامعه داشته باشد و به خواسته‌ها و مطالبات مردم پاسخ دهد.

 

به جای کمیت باید کیفیت قوانین را ارتقا داد

به گزارش فارس، نماینده مردم اردبیل در مجلس در مورد تصویب قوانین کارآمد و کم شدن قوانین بی‌خاصیت بیان کرد: ما از لحاظ کمی قوانین متعددی داریم که به دلیل اجرا نشدن مشکل‌آفرین شده است در حالی که اگر به جای کمیت به کیفیت قوانین توجه کنیم بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف می‌شود.

افضلی‌فرد ادامه داد: مجلس نهم تلاش می‌کند خلأ و ضعف قانونی را با تقنین قوانین کیفی برطرف کند و به خواسته‌ها و مطالبات مردم پاسخی روشن و شفاف دهد.

عضو کمسیون اصل 90 مجلس گفت: از مجلس کارآمد اعمال نظارت و به کار بستن قوانین در حوزه‌های اجرایی انتظار می‌رود به طوری که باید بهتر از گذشته نظارت خود را تقویت کرده و به نفع ملت در عملی کردن قوانین پیشقدم شویم.

افضلی‌فرد علت اجرا نشدن برخی از قوانین را ضعف نظارتی برشمرد و افزود: به یقین کارآمدی مجلس نهم با رویکرد نظارت بیشتر و محکم‌تر نمود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول