اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

بیکاری مهم‌ترین مشکل جامعه امروزی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمیرم مهم‌ترین مشکل و معضل جامعه را بیکاری دانست و گفت: مسئولان نظام باید برای این مشکل اساسی کشور چاره اندیشی کنند.

بیکاری مهم‌ترین مشکل جامعه امروزی است

به گزارش خبر گزاری فارس از سمیرم حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی در اولین خطبه های نماز جمعه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان موهبتی الهی است که از سوی خداوند برای تزکیه نفس و خودسازی بندگان مقرر شده و ارزش گذاشتن و حفظ حرمت این ماه پر برکت وظیفه‌ای عمومی و شرعی است.

وی تطهیر و متّقی شدن انسان، یاد آوری قیامت، درک خستگی و گرسنگی را از فلسفه‌های وجوبی روزه دانست و افزود: به فرمایش امام صادق(ع) خداوند روزه را واجب کرده تا بدین وسیله فقیر و غنی مساوی گردند.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم کسانی را که از ایتام و فقرا یاد نکند را جزء منکرین قیامت می‌داند.

وی با اشاره به اینکه نباید کسی در ایام مبارک رمضان در ملاء عام اقدام به روزه‌خواری و حرمت شکنی کند، اظهار داشت: ماه رمضان ماه نزول قرآن و پر از فضیلت است و باید حرمت این ماه مبارک که از شریف‌ترین ماه‌های سال است، حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگر خطبه‌ها با تاکید بر حضور روزه داران در محافل و مجالس قرآنی گفت: سعی کنید با حضور در مساجد از محضر علما بهره ببرید.

وی با اشاره روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی حرفه ای مهم‌ترین مشکل و معضل جامعه را بیکاری دانست و افزود: مسئولان نظام باید برای این مشکل اساسی کشور چاره اندیشی کنند.

خطیب جمعه سمیرم همچنین با تاکید بر وحدت و یکپارچگی اظهار داشت: ملت و مسوولان باید در سایه این نظام ولایی وحدت خود را حفظ کنند.

وی در ادامه آموزش و پرورش و معلمان را چشم و چراغ مردم دانست وبا اشاره به مقام و جایگاه معلمان گفت: معلمان و فرهنگیان باید در جهت پیشبرد فرهنگ جامعه در تمامی عرصه‌ها پیش قدم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی با هشدار بر جنگ نرم دشمنان در جامعه تصریح کرد: در جامعه کنونی باید روحانیت با آموزش و پرورش آمیخته شود.

وی قتل عام مسلمانان را در میانمار سند رسوائی غرب دانست و گفت: متأسفانه نظام سلطه در دهه های اخیر با سرکار آوردن حکومت‌های دست نشانده در برخی کشورهای اسلامی، وحدت و انسجام دولت‌های اسلامی را مخدوش کرده است که مصداق بارز آن را می‌توان به کشتار مسلمانان میانمار مشاهده کرد.

وی با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی در مقابل کشتار جمعی مسلمانان میانمار توسط افراطیون بودایی گفت: سکوت این مدعیان در قبال کشتار هزاران انسان مسلمان در میانمار نمونه بارز ادعاهای دروغین غرب درباره اخلاق و حقوق بشر است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول