اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان البرز خبر داد

اجرای طرح‌های ضربتی برای کاهش نرخ بیکاری در البرز

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: برای تحقق اهداف هدف دولت در کاهش نرخ بیکاری، طرح‌های ضربتی در استان البرز اجرایی شده است.

اجرای طرح‌های ضربتی برای کاهش نرخ بیکاری در البرز

کاوه حدادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز به چند دلیل دارای نرخ بیکاری از میانگین کشوری و همچنین مقایسه با استان‌ها دیگر است.

وی تصریح کرد: نزدیک و مجاورت البرز با پایتخت، پذیرش سر ریز جمعیتی تهران، تازه تاسیس بودن و بالاخره نرخ بالای مهاجرپذیری موجب شده که نرخ بیکاری در این استان بالاتر از میانگین کشوری باشد.

مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان البرز افزود: به همین دلیل پس از تاسیس رسمی استان البرز و استقرار استانداری و ادارات کل، یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان اجرای طرح‌هایی برای کاهش نرخ بیکاری بوده است.

حدادپور تصریح کرد: بخش مهمی از این طرح‌ها تکمیل و یا در دست اجرا است و اثرات مفیدی نیز داشته است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

* نرخ بیکاری در البرز 17 درصد است

وی در پاسخ به این پرسش که هم اکنون نرخ بیکاری در استان البرز چه میزان است؟ گفت: بر اساس آخرین آمارگیری‌ها این نرخ حدود 17 درصد است.

مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان البرز ادامه داد: در سال‌های اخیر این عدد بیشتر بود و هم اکنون سیر نزولی را تجربه می‌کند که علت آن هم اجرای طرح‌های ضربتی برای کاهش بیکاری در استان البرز است.

حدادپور متذکر شد: با وجود آنکه دستاوردهای بسیاری خوبی برای کاهش بیکاری و تامین اشتغال مورد نیاز جوانان البرزی طی سال‌های اخیر حاصل شده، اما فاصله زیاد 17 درصد تا میانگین کشوری که حدود 12 درصد بوده نشان می‌دهد که باید تلاش‌های خود را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا از تمام توان و ظرفیت استان البرز برای ایجاد اشتغال بهره‌مند شده‌ایم؟ گفت: بر اساس آمارهای رسمی و قطعی، اکثر اهداف استانداری البرز و دستگاه‌های مسئول برای ایجاد اشتغال طی سال گذشته و همچنین سه ماهه نخست امسال محقق شده و این امر نشان می‌دهد که تلاش‌های خوبی در استان صورت گرفته است.

این مسئول یادآور شد: با این وجود نمی‌توان ادعا کرد که از همه توان و ظرفیت‌های موجود در استان البرز به طور کامل استفاده شده است.

وی متذکر شد: یکی از بخش‌هایی که باید وارد میدان شود، بخش خصوصی است و اگر می‌خواهیم نرخ بیکاری در استان البرز به میزان میانگین کشوری کاهش یابد، باید از توان بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال بهترین بهره‌ را داشته باشیم.

حدادپور در پایان تاکید کرد: در این زمینه نیز چندین طرح در سطح کلان مطرح است که مهم‌ترین آن مربوط به ارائه تسهیلات حمایتی از فعالان بخش خصوصی در صنعت، معدن، کشاورزی و دامداری است و که در صورت تحقق این برنامه‌ها شاهد کاهش چشم‌گیر نرخ بیکاری در البرز خواهیم بود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول