اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

میانگین نرخ بیکاری در گلستان 8.7 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: میانگین نرخ بیکاری استان در سال گذشته 8.7 درصد اعلام شده است.

میانگین نرخ بیکاری در گلستان 8.7 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‎مظفری صبح امروز در حاشیه جلسه با مدیران دستگاه‎های اجرایی استان در گفت‎وگو با خبرنگاران گلستان اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی استان 39.8 درصد، نرخ اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی 21.6 درصد، بخش صنعت 21.7 درصد است و بیش از 51 درصد نیز در بخش خدمات رشد داشته‎ایم.

وی با بیان اینکه اشتغال ناقص استان 18.7 درصد بوده است خاطرنشان کرد: بر اساس تعریف جهانی، هر کسی در هفته یک ساعت کار کند، شاغل محسوب می‎شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، ارائه آمار واقعی از نرخ بیکاران استان را یکی از نتایج مثبت کارگروه اشتغال خواند و یادآور شد: از تعداد 41 هزار نفری که در سامانه رصد بیکاران ثبت‎نام کرده‎اند 10 هزار نفر از گردونه خارج شده‎اند.

خواجه‎مظفری از مدیران دستگاه‎های اجرایی خواست تا در ارائه آمار صحیح تلاش کنند و ابراز داشت: پراکندگی و جزیره‎ای عمل کردن در ارائه آمار و اطلاعات واقعی نمی‎تواند ما را به مسیر مطلوب رهنمون کند لذا همه دستگاه‎ها باید به طور منسجم نسبت به آمار صحیح همت گمارند.

وی از پرداخت 49 درصدی تسهیلات از سوی بانک‎های استان خبر داد و تصریح کرد: در بخش مشاغل خانگی بیش از 41 میلیارد تومان برای 19 هزار و 137 طرح به بانک‎های عامل استان معرفی شده‎اند که از این تعداد به 9 هزار و 757 طرح تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به رتبه بانک‎ها در ارائه تسهیلات پرداخت و خاطر نشان کرد: بانک ملی 75 درصد، بانک تجارت 70 درصد، بانک ملت 70 درصد، بانک مسکن 31 درصد، بانک سپه 26 درصد و پست‎بانک 12 درصد در ارائه تسهیلات نقش داشته است.

خواجه‎مظفری متذکر شد: بانک کشاورزی مدعی است که در بحث مشاغل خانگی تسهیلاتی تعیین تکلیف نشده است.

وی با بیان اینکه 10 میلیارد تومان طرح در بانک کشاورزی وجود دارد که متاسفانه به خاطر عدم تعیین تکلیف هنوز پرداخت نشده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول