اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار مازندران:

نرخ بیکاری در مازندران به 6.3 درصد می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران به نرخ بیکاری در مازندران اشاره کرد و یادآورشد: در حال حاضر 11.8درصد بیکاری در مازندران وجود دارد که تا پایان برنامه پنجم این میزان باید به 6.3 دهم درصد برسد.

نرخ بیکاری در مازندران به 6.3 درصد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی بابایی کارنامی بعدازظهر امروز در دیدار مسئولان اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه در حال حاضر حدود  12 هزار تعاونی در مازندران وجود دارد، بیان داشت: بیش از 4 هزار تعاونی فعال در این استان فعالیت دارد.

وی اظهار داشت:  7 هزار تعاونی نیز در استان مازندران راکد است.

این مسئول از وجود 102 واحد بحرانی در مازندران خبر داد و اضافه کرد: براساس شاخص‌های توسعه‌ای واحدهای تولیدی بحرانی مورد کنترل و نظارت وزارتخانه‌ای است و ما نیز با هدف صیانت از اشتغال پیگیر رفع مشکلات در این بخش هستیم.

وی به نرخ بیکاری در مازندران اشاره کرد و یادآورشد: در حال حاضر 11.8درصد بیکاری در مازندران وجود دارد که تا پایان برنامه پنجم این میزان باید به 6.3 دهم درصد برسد.

بابایی با اشاره به اینکه بیشترین نرخ بیکاری مازندران را دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل دادند، تصریح کرد: با اعتباری بیش از 18 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که در سند توسعه اشتغال استان آمده است نرخ بیکاری مازندران کاهش می‌یابد.

وی تعاون را یکی از شاخصه‌های توسعه اقتصادی دانست و گفت: سهم تعاون در توسعه اقتصادی کشور 25 درصد است.

بابایی اضافه کرد: بخش تعاون نیازمند حمایت و پشتوانه مسئولان کشوری است.

این مسئول با بیان اینکه 310 نفر پرسنل در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر 400 هزار کارگر بیمه شده در مازندران فعالیت دارند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول