اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم:

چاپخانه‌های استان دچار بحران بیکاری شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم گفت: چاپخانه‌های استان به دلیل گرانی کاغذ و ملزومات دچار بحران بیکاری شده‌اند.

چاپخانه‌های استان دچار بحران بیکاری شده‌اند

جهانگیر رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: افزایش قیمت گرانی کاغذ حامل‌های انرژی، مواد اولیه و هزینه‌های کارگری موجب شده است نرخ خدمات چاپخانه‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سفارشات چاپ بسیار کاهش یافته رقابت ناسالمی میان چاپخانه‌داران به‌وجود آمده است تصریح کرد: متاسفانه بدون رعایت سقف صنفی مجوز چاپ و چاپ لیتوگرافی صادر می‌شود که باعث اخلال در روند فعالیت‌های صنعت چاپ شده است.

رئیس اتحادیه چاپ‌خانه‌داران قم ادامه داد: وقتی تعداد اعضا افزایش یابد و حجم کاری کم باشد، همه تلاش می‌کنند با کمترین قیمت کار را انجام بدهند که بیکار نمانند و این موجب ضربه به صنعت چاپ و نشر شده است.

رضایی با تاکید بر اینکه پیگیر کارهای شهرک چاپ برای واگذاری به چاپخانه‌داران استان هستیم اضافه کرد: ان‌شاءالله تسهیلات مناسبی برای ساخت و ساز در اختیار اعضای صنعت چاپ خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان نیمه ابتدایی سال، احتمالا تمام اعضای صنعت چاپ و نشر برای خرید زمین و پیگیری سازوکارهای دریافت تسهیلات اقدام خواهند کرد خاطر نشان کرد: امیدواریم تسهیلاتی ارائه داده شود که اقساط آن طولانی مدت باشد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان قم ابراز کرد: امیدواریم مدیران و مسئولان استان حمایت کنند تا هر چه زودتر شهرک چاپ راه‌اندازی شود و اعضای این اتحادیه که بیش از 75 درصد آنها مستاجر هستند در شهرک صنعتی چاپ مستقر شوند و از اجاره‌های بی‌سر و سامان رها شوند.

رضایی با تاکید بر اینکه شهرک چاپ و نشر قم که به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است گفت: با توجه به طراحی و مهندسی صورت گرفته از بهترین فضای کارگاهی برخوردار است.

وی اضافه کرد: موقعیت جغرافیای منطقه مزایا و ویژگی محیطی خاص به این شهرک بخشیده است و این نوع طراحی و توجه به نیازها و استانداردهای مورد نیاز چاپخانه‌داران موقعیتی کم‌نظیر را برای سرمایه‌گذاری صنایع چاپ و نشر به ‌وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه 99 درصد از چاپخانه‌داران و صنایع مرتبط استان قم متقاضی استقرار در این شهرک هستند گفت: انجام مقدمات اولیه کار برای استقرار واحدهای صنعتی، ثبت‌نام و تعیین زمین‌های مورد نیاز از هزار متر تا چند هکتار مشخص شده و برخی واحدها نیز که نیازمند واحدهای کارگاهی کوچکتر هستند با شرکت شهرک‌های قم در میان گذاشته شده که در حال رایزنی برای احداث این‌گونه واحدها هستیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول