اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد:

علی (ع) والاترین الگوی اجرای عدالت در جهان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: امام علی (ع) والاترین الگوی اجرای عدالت در جهان هستی است.

علی (ع) والاترین الگوی اجرای عدالت در جهان است

احمدرضا بسیج امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: عدالت از مفاهیم مهم دین مبین اسلام است که هم کاربرد تکوینی و هم کاربرد تشریعی دارد.

وی با بیان اینکه عدالت در اساس خلقت جاری و ساری است، افزود: خداوند در جهان خلقت هر چیزی را در جای خود قرار داده به طوری که جهان هستی موزون و مهندسی شده است.

بسیج به جنبه تشریعی عدالت اشاره کرد و گفت: عدالت در جنبه تشریعی به این معنا است که خداوند برای هدایت هر موجودی روند خاصی را تعیین کرده از جمله برای هدایت انسان‌ها دین را فرستاده و هرکس را بر اساس توان و وسع خودش مکلف کرده است.

استاد دانشگاه شهرکرد، عدالت جزایی را از انواع عدالت‌ها برشمرد و تصریح کرد: عدالت جزایی یعنی اینکه پاداش و عذاب انسان‌ها در قیامت متناسب با اعمال و رفتار آن‌ها باشد چراکه اساسا عذاب و پاداش قیامت تجسم اعمال افراد است.

بسیج خاطرنشان کرد: بر همین اساس مفهوم عدالت در همه ساختارهای هستی وجود دارد و ما انسان‌ها نیز موظف هستیم این عدالت را در ساختار وجودی خود و سپس در ساختار زندگی اجتماعی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اجرا کنیم.

وی، حضرت علی (ع) را والاترین مجری عدالت دانست و گفت: حضرت علی(ع) بهترین شاخص‌های اجرای عدالت را هم در درون و هم در بیرون داشته و والاترین الگوی اجرای عدالت در جهان هستی است.

بسیج ادامه داد: عدالت درونی، تقوا و اخلاق است و عدالت بیرونی دوری از هرگونه ظلم و ستم به دیگران است که امام علی (ع) در هر دو مورد والا و برتر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه اجرای کامل عدالت در زمان غیبت امام زمان (عج) امکان‌پذیر نیست، افزود: به طور قطع و یقین اجرای عدالت هم از نظر درونی و هم از منظر بیرونی امکان‌پذیر نیست چراکه اگر این مهم ممکن بود اساسا فلسفه ظهور امام زمان (عج) باطل می‌شد.

بسیج با اشاره به اجرای عدالت در جامعه کنونی، گفت: اگر کسی انتظار داشته باشد جمهوری اسلامی ایران، عدالت را به صورت تمام و کمال اجرا کند، معرفت او ناقص است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است، اظهار داشت: این نظام تلاش می‌کند تا اگر چه نتواند عدالت را به طور کامل در جامعه اجرا کند اما با اجرای بخش بزرگی از آن، باب ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول