اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان در مجلس طی نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد

آقای رئیس جمهور! از تئوری عدالت‌محوری خود عدول کرده‌اید

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد گفت: آقای رئیس جمهور! از تئوری عدالت‌محوری خود عدول کرده‌اید.

آقای رئیس جمهور! از تئوری عدالت‌محوری خود عدول کرده‌اید

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار پیگیری برخی مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود و مردم استان بوشهر شد.

در بخشی از این نامه آمده است: دولت عدالت محور بارقه‌های امید را در قلب مظلومان و محرومان زنده کرد تا عدالت و رفع تبعیض را با تمام وجود درک کرده و طعم شیرین عدالت علوی را بچشند و بر این باور، مردم عدالت‌خواه ایران از بین گفتمان‌های مطرح شده، تئوری عدالت‌خواهی که بیشترین هم‌خوانی با منویات رهبر معظم انقلاب داشت را برگزیدند و زمام امور خویش را در راستای تقویت پایه‌های برابری و حفظ حقوق همه ملت در اختیار دولت شما قرار دادند.

موسوی‌نژاد یادآور شده است: اگر چه شخص حضرتعالی و دولت شما تلاش‌های وافری را در راستای اجرای عدالت به کار بستید و منشأ حرکت‌های مثمرثمر و مثبت فراوانی در مسیر تحقق اهداف حق‌طلبانه خود بودید، لکن ذکر چند نکته از مشکلات فراوانی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند ضروری است و نگاه ویژه شما را می‌طلبد.

نسبت به تئوری عدالت‌محوری خود عدول کرده‌اید

آقای رئیس جمهور

"لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم"

متاسفانه در بعضی تصمیمات و اتخاذ بعضی تدابیر عمده، راه صواب را در پیش نگرفته‌اید و عملا نسبت به تئوری خود که عدالت‌محوری همراه با رفع تبعیض بوده، عدول کرده‌اید.

موسوی‌نژاد خاطر نشان کرد: هدف از به رشته تحریر درآوردن این نامه بیان تمامی مشکلات مردم مبارز و قهرمان جنوب ایران به ویژه ملت سربلند دشتستان می‌باشد که با وجود سال‌های متمادی پایبندی به اصول نظام خاصه اصل مترقی ولایت فقیه و توجه ویژه به ارزش‌های متعالی نظام و دفاع شجاعانه و مرزداری دلیرانه از حریم آبی و خاکی نظام مقدس اسلامی در طول چند سال اخیر هم کما‌‌ فی‌السابق مورد بی‌مهری و کم لطفی قرار گرفته‌اند.

هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است

نماینده دشتستان با اشاره به متن قانون اساسی افزوده است: هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در برابر همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر نماید(کند)" و با استناد به اصل صدرالاشاره قانون اساسی و با توجه به تکلیفی که ملت سرافراز دشتستان بر ذمه‌ام گذاشته‌اند و بر اساس عهدی که با خدای خود یاد کرده‌ام که در هر شرایطی و هر جایی که بی‌عدالتی و تضییع حقوق را دیدم بدون هیچ‌گونه ملاحظه کاری فریاد حق‌طلبانه سر دهم و حقوق حقه همه مردم را به گوش مسئولین نظام برسانم و آلام و دردهای آنها را به صورت محسوس و ملموس منتقل و منعکس کنم تا شاید مرهمی بر زخم‌های فراوانشان باشد.

آیا تاکنون در گرمای 50 درجه استان‌های جنوبی کشور زندگی کرده‌اید

موسوی‌نژاد در ادامه با خطاب قرار دادن رئیس جمهور و هیئت وزیران اذعان داشت: آیا تاکنون در گرمای 50 درجه استان‌های جنوبی کشور زندگی کرده‌اید؟ یا برای امرار معاش و گذران امور خود مجبور به کار و فعالیت بدنی در این هوای مرگبار شده‌اید؟

آیا تاکنون با خود اندیشیده‌اید که چرخه‌های سترگ اقتصادی کشور شامل منابع عظیم نفتی و گازی ـ شیلات و گمرکات پررونق جنوب و مرزداری از مرزهای عزیز نظام اسلامی توسط چه کسانی و در چه شرایط اسفبار اقلیمی صورت می‌گیرد؟

وی یادآور شده است: به طور یقین اندیشیدن در مورد این مسایل تلنگری بر وجدان‌های بیدار خواهد بود و سندی زنده بر مظالمی که بر مردم بی‌گناه این منطقه رفته است و اوج بی‌عدالتی و عدم رعایت برابری را در برابر چشمان شما تداعی خواهد کرد.

ریزگردها حاصل بی‌مدیریتی و عدم هماهنگی صحیح وزارت خارجه و سازمان محیط زیست

 نماینده دشتستان ادامه داده است: علاوه بر گرمای طاقت‌فرسای جنوب که صبر و قرار را از هر انسانی سلب می‌کند چند سالی است که وجود پدیده نامیمون ریزگردها و هوای غبارآلود، که حاصل بی‌مدیریتی و عدم هماهنگی صحیح وزارت خارجه و سازمان محیط زیست و سایر مراجع مرتبط با موضوع می‌باشد بر مشکلات بی‌شمار مردم این منطقه افزوده است، پدیده شومی که جان هزاران بیمار قلبی و تنفسی را به مخاطره انداخته و بلا و آفت جان کودکان بی‌گناه است.

حذف پارامتر "بدی آب و هوا" از احکام حقوقی کارمندان منطقه جنوبی ایران

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در حالی ادامه نامه را می‌نویسم که از ذکر این موارد عرق شرم بر جبینم نشسته و چاره‌ای جز نوشتن واقعیات موجود در بدنه اجتماع مردم مظلوم جنوب ایران ندارم اضافه کرد: متاسفانه با همه این اوصاف حذف پارامتر "بدی آب و هوا" از احکام حقوقی کارمندان منطقه جنوبی ایران خاصه استان قهرمان بوشهر موجی از نارضایتی، یاس و ناامیدی را در پیکره کارمندان دولت به وجود آورده و علامت سئوال بزرگی بر عدالت دولت عدالت محور گذاشته شده که به مرور زمان موجب عدم کارایی نظام اداری و کم کردن عنصر انگیزه در بین این قشر تلاش‌گر و کم‌توقع خواهد شد.

مشکلات نخلداران بیشتر شده است

وی به مشکلات نخلداران اشاره کرد و گفت: چگونه می‌توان از حرکت بر محور عدالت سخن گفت و دردهای نخلداران دشتستان را منعکس نکرد؛ کشاورزان تلاشگری که تمامی مدت سال را در تلاش و تکاپو در راستای فراهم کردن مقدمات، برای به دست آوردن محصولات کشاورزی خود هستند و در گرم‌ترین فصل سال اقدام به عملیات برداشت کرده، ناگهان در کمال ناباوری و مظلومیت شاهد تصمیمات غیرکارشناسی دولت در عدم خرید تضمینی خرمای آنها می‌باشیم که این اقدام آنها را مجبور به فروختن خرما به دلالان سودجو با قیمت بسیار نازل کرده و چندین سال است امرار معاش این قشر تلاشگر و منیع‌الطبع را دچار اختلال جدی کرده است.

نماینده دشتستان خاطر نشان کرد: حقیر با عنایت به عهدی که با مردم دشتستان بسته‌ام و با توجه به سوگندی که در پاسداری و حراست از حقوق آحاد ملت عزیز ایران اسلامی یاد کرده‌ام به تمامی وظایف خویش در هر عرصه‌ای پایبند بوده و فریاد خویش را برای تذکر و بازگشت مسئولین اجرایی نظام به ریل خدمتگزاری و عدالت‌محوری به کار خواهم بست و خدمتگزاری به مردم را بالاترین عبادت و بزرگترین افتخار می‌دانم و از خداوند سبحان استمرار در خدمت به مردم مؤمن و قدرشناس دشتستان را در سایه الطاف و توجهات حضرت باری‌تعالی و عنایات بی‌بدیل حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) و استفاده از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای «حفظه الله» خواهان و خواستارم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول