اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد با امام جمعه و استاندار مطرح شد

عدالت مهم‌ترین معیار برای توسعه استان یزد است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت مهم‌ترین معیار برای توسعه استان یزد است.

عدالت مهم‌ترین معیار برای توسعه استان یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه مشترک نماینده ولی فقیه با استاندار یزد و مجمع نمایندگان استان در مجلس، عدالت را یکی از مهم‌ترین معیارها برای توسعه در استان عنوان کرد و اظهار داشت: عدالت باید در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان رعایت شود تا مردم طعم شیرین عدالت‌ورزی و عدالت‌محوری را احساس کنند.

وی در این جلسه که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، اشتغال و سرمایه‌گذاری را مهم ارزیابی کرد و افزود: مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه و رسالت مسئولان در شرایط کنونی، ایجاد اشتغال پایدار در استان و شهرستان‌های محروم است.

زارع‌زاده، ایجاد فرصت‌های شغلی به ویژه برای جوانان را امری مهم خواند و تصریح کرد: وجود مشاغل مناسب و مطلوب از وقوع بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه مجلس نهم عنوان کرد: انتخابات این دوره مجلس نشان‌دهنده اعتقاد مردم به مقوله ارزش‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این مراسم پیش از سخنان نماینده مهریز خواستار تشکیل منظم جلسات مجمع نمایندگان در استان و تشریک مساعی در مسائل استان شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، این جلسات را در راستای طرح مسائل مهم استانی و کشوری و تبادل نظر و اطلاعات و تصمیم‌گیری مشترک اعضا در مباحث و موضوعات مختلف مهم دانست.

وی همچنین به تشریح محسنات تصمیمات مشورتی پرداخت و نتیجه آن را کار بهتر و موثرتر برای استان و جامعه قلمداد کرد.

ناصری همچنین بر ایجاد الفت و یکپارچگی در کارها و مصونیت در برابر توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب و برنامه‌ریزی برای مقابله با آن، جهاد در کارها و اتمام پروژه‌های نیمه تمام نیز تاکید کرد.

استاندار یزد نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات و تلاش‌های دولت در چند سال اخیر پرداخت.

محمدرضا فلاح‌زاده با بیان اینکه در زمینه تعلیم و تربیت اقدامات بسیاری صورت گرفته است، کسب رتبه اول کنکور در 18 سال پیاپی را یادآور شد و عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این مقوله را افتخارآمیز دانست.

وی افزود: سند توسعه حوزه‌های آموزش، سلامت، حمل و نقل، ورزش، صادرات، کشاورزی و صنعت و معدن در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسیده است و برخی از این اسناد از جمله سند اشتغال، IT، تحول اداری و سلامت را به عنوان الگو به مرجع مرتبط با آن در کشور ارسال کرده‌ایم.

فلاح‌زاده تعداد پروژه‌های در دست اجرای استان را بیش از 2 هزار و 200 پروژه اعلام کرد و به تشریح پروژه‌های حوزه حمل و نقل، آب، گازرسانی به ویژه خط دوم انتقال آب پرداخت.

حوزه صنعت با اعطای 3 هزار و 300 پروانه بهره‌برداری و صادرات با کسب رتبه هفتم کشور در مورد صادرات غیرنفتی و رشد 32 درصدی در سال گذشته از دیگر موارد اشاره شده توسط استاندار یزد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های صورت گرفته در مورد مصوب شدن طرح مترو استان یزد پرداخت و از انجام مقدمات لازم برای الحاق شهر حمیدیا به شهر یزد در راستای افزایش جمعیت شهرستان یزد به بالای 500 هزار نفر خبر داد.

استاندار یزد همچنین با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در سفر اخیر خود به کشور هندوستان، از تشکیل دو جلسه با سرمایه‌گذاران و یک جلسه با اتاق سرمایه‌گذاری خبر داد و اعلام آمادگی تعدادی از سرمایه‌گذاران این کشور در استان را از دستاوردهای این سفر بیان کرد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل جلسات مجمع نمایندگان در سال جاری خبر داد و وجود نمایندگان استان در کمیسیون‌های مهم مجلس همچون کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی و شوراها و امور داخلی کشور را مهم و مطلوب ارزیابی کرد.

محمد صالح جوکار خواستار تشکیل جلسات مجمع با مسئولان استان در راستای رشد و توسعه استان، طرح مسائل کلان استانی و هم‌فکری برای پیشبرد امور شد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی نیز خشکسالی را مسئله مهم این شهرستان مطرح کرد.

محمدعلی عبدالله‌زاده اشتغال، مشکلات جاده‌ای، کمبود امکانات امداد جاده‌ای، تسهیلات بانکی بعضی از واحدهای صنعتی شهرستان و... را از دیگر مشکلات این شهرستان بیان کرد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول