اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس:

برقراری عدالت آموزشی نیازمند نگاه ویژه مسئولان است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه پیام‌نور به عنوان نماد عینی محرومیت‌زدایی آموزشی در استان نام برد و گفت: برقراری عدالت آموزشی نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

برقراری عدالت آموزشی نیازمند نگاه ویژه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار مرادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حراست و معاونان دانشگاه پیام‌نور استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: وجود مراکز و واحدهای تابعه پیام‌نور در نقاط مختلف استان ظرفیت ویژه‌‌ای را برای ارتقای شاخص‌‌های فرهنگی و اجتماعی در استان به وجود آورده ‌است که باید با جدیت هرچه تمام‌ تر از این ظرفیت به وجود آمده برای تعالی و پیشرفت همه‌جانبه استان استفاده کنیم.

وی بر حمایت‌ و توجه جدی به توسعه خدمات آموزشی و فرهنگی به جوانان بومی استان با محوریت مراکز آموزش عالی به ویژه مراکز و واحدهای تابعه پیام‌نور کردستان تأکید کرد.

مرادی اظهار داشت: توجه به نیازهای بازار کار و به ویژه نیازسنجی در راستای ارائه رشته‌‌های فنی و افزایش رشته ‌های تحصیلات تکمیلی از دیگر مواردی است که باید در قالب چشم‌‌اندازهای توسعه‌ای پیام‌نور کردستان در نظر گرفته‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه جدی به مسائل اخلاقی، توسعه و سازماندهی رشته‌های تحصیلی براساس نیازهای بومی و بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند اساتید و اعضای هیئت علمی توانمند در رشته‌‌های مختلف از جمله اولویت‌‌هایی است که باید در پیام‌نور کردستان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستانی در مجلس شورای اسلامی افزود: دستیابی به توسعه پایدار و رفع محرومیت‌‌ها در گرو ارتقای همه‌جانبه جامعه در حوزه‌‌های مختلف است و در این میان ارتقای سطح بینش، بصیرت و سواد علمی جوامع از جمله شاخص‌‌‌های مهم رسیدن به توسعه پایدار به شمار می‌‌‌آید.

مرادی اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور از لحاظ کمی و کیفی رشد مناسبی را به دلیل ضعف‌های مدیریتی در گذشته طی نکرده و در جذب اعضای هیئت علمی در این دانشگاه توسط مدیران گذشته متأسفانه از سوی مسئولان کشوری و استانی حمایت‌های کافی صورت نگرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از یک سوم جمعیت دانشجویان استان در مراکز و واحدهای تابعه پیام‌نور مشغول به تحصیل بوده و نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات و موانع پیش روی انجام خدمت بهتر این دانشگاه و رفع موانع پیش روی فعالیت‌های آموزشی و عمرانی آن تمام توان خویش را به کار خواهند گرفت.

مرادی خاطرنشان کرد: به برکت استقرار نظام شکوهمند اسلامی شاهد تحولات شگرفی در حوزه‌های مختلف در استان بودیم که این مهم در حوزه آموزش عالی بسیار گسترده است و  دانشگاه پیام‌نور استان با فعالیت‌های گسترده خویش تمامی روستاهای محروم و مناطق صفر مرزی استان را پوشش داده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم‌اکنون دانشگاه پیام‌نور استان کردستان با بیش از 25 هزار دانشجو از لحاظ جمعیتی بزرگترین دانشگاه استان به شمار می‌آید و باید در مسیر نهادینه کردن فعالیت‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی نیز از دیگر مراکز آموزش عالی و دیگر دستگاه‌های استان پیشروتر باشد و این مهم وظیفه کارکنان و مسئولان مراکز و واحدهای تابعه را خطیرتر می‌کند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول