اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تأمین درمان کرمان:

تامین اجتماعی در راستای استقرار عدالت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیر تامین درمان سازمان تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: تأمین اجتماعی ابزار مهمی برای نظام برای استقرار عدالت اجتماعی در جامعه است.

تامین اجتماعی در راستای استقرار عدالت اجتماعی است

امین فخر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تأمین اجتماعی ابزار مهمی برای نظام برای استقرار عدالت اجتماعی در جامعه و سازوکاری است که به واسطه آن باز توزیع در‌آمد در جامعه صورت می‌گیرد. 

وی بیان داشت: نیمی از جمعیت کشور زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، صندوق تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین بیمه‌گر کشور است که با قدمت 50 ساله این صندوق به دلیل گستردگی جامعه زیر پوشش، ‌گستردگی خدمات و نوع و خواص خدمات از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است.

فخر عنوان کرد: ما در حوزه درمان متکفل ارائه خدمات در‌مانی به افراد زیر پوشش به صورت در‌مان مستقیم و در‌مان غیر‌مستقیم هستیم ‌که در‌مان مستقیم‌ شامل بیمارستان‌های کاشانی کرمان، غرضی سیرجان و امام علی زرند این خدمات شکل می‌گیرد و 10 در‌مانگاه نیز در سراسر استان این خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

وی ابراز داشت: دفتر اسناد پزشکی نیز با یک‌هزار و 400 موسسه و مرکز درمانی و تشخیصی طرف قرارداد است که به افراد زیر پوشش خدمات ارائه می‌دهند.

فخر تصریح کرد: طی سال 90 در درمان مستقیم حدود‌ 45 هزار مورد بستری و 20 هزار مورد عمل جراحی داشتیم و حدود 2 میلیون نفر هم به مراکز در‌مان مستقیم ما مراجعه و خدمات سرپایی گرفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در درمان غیرمستقیم‌ 60 هزار پرونده بستری و حدود 6 میلیون مراجع سرپایی داشتیم که آمار قابل توجهی به مردم شریف استان ارائه شده است.  

فخر گفت: سال گذشته در جشنواره حاکمیت بالینی کشور بیمارستان کاشانی موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس از سوی وزیر بهداشت و درمان شده و بیمارستان امام علی زرند در این جشنواره تقدیر شده و دریافت لوح در نظام مراقبت از عموم به صورت کشوری بیمارستان آیت‌الله کاشانی را داشته‌ایم و سوپروایزرهای آموزشی ما رتبه برتر را در جشواره‌های کشوری کسب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از کارهای انجام شده اعزام بیماران به خارج از استان به صورت الکترونیکی بوده که در سال 90 شکل گرفت، اجرای دور کاری در برخی نواحی استان، راه‌اندازی میز خدمت و ‌استقرار ستاد نوبت‌دهی تلفنی در بیمارستان‌ها از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

فخر ابراز داشت: در مراکز بیمارستانی خدمات پایه تخصصی انجام می‌شود، اما خدمات فوق تخصصی در درمان مستقیم ‌محدود است و از مراکز درمانی فوق تخصصی‌تر بهره می‌گیریم که 90 در‌صد هزینه‌های بستری را شامل می‌شود.

وی گفت: پروژه ساختمانی بیمارستان آیت‌الله کاشانی کرمان رو به اتمام است و جزو بیمارستان‌های 300 تختخوابی نمونه در جنوب شرق کشور است.

فخر اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت این پروژه خوب است و تا اواخر سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد، اما ادامه این روند از مشکلاتی نیز برخوردار است که از جمله آن قرار گرفتن در بافت قدیم‌ و نبود یک ایستگاه برق فشار قوی است که هنوز مسئولان به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول