اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه هنری گیلان خبر داد

انتشار آلبوم موسیقی "دست‌کلا" در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان از انتشار آلبوم موسیقی دارای منظومه‌های گیلکی و بسیار متفاوت "دست‌کلا" در این استان خبر داد.

انتشار آلبوم موسیقی "دست‌کلا" در گیلان

محمد پرحلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت موسیقی را همواره یکی از پر کارترین بخش‌های حوزه هنری گیلان دانست و اظهار کرد: بیش از هفت آلبوم موسیقی از ابتدای سال جاری تاکنون منتشر کردیم.

وی به انتشار کتاب سی‌دی "آواها و نواهای فولکلور گیلان" اشاره کرد و افزود: نواهای فولکلور شرق گیلان توسط ناصر وحدتی جمع‌آوری و بازخوانی شده و در قالب یک کتاب حدود 300 صفحه‌ای و سی‌دی 80 دقیقه‌ای ترانه آماده شده و به‌زودی منتشر می‌شود.

پرحلم با بیان اینکه آلبوم "ترانه‌ها" موسیقی تالشی در قالب چهار سی‌دی از انتشارهای حوزه هنری گیلان است، تصریح کرد: مجموعه مذکور ترانه‌ها و ملودی تالشی بوده و جلد دوم آن ویژه سازهای تالشی با تلاش آرمین فریدی آماده انتشار شده است.

معاون حوزه هنری گیلان انتشار آلبوم "مشن مشن" با صدای قسمت خانی را یک اثر تالشی توصیف کرد و گفت: آلبوم مذکور تا ماه آینده منتشر می‌شود.

وی از انتشار آلبوم موسیقی دارای منظومه‌های گیلکی و بسیار متفاوت "دست‌کلا" خبر داد و ابراز کرد: شعر و ملودی آلبوم "دست‌کلا" متعلق به رحیم‌پور سیاهکلی است و آرش عشقی آثار را تنظیم کرده و در ماه جاری وارد باز می‌شود.

پرحلم آلبوم‌های "کل شریف" و "شومار عروس" را از معروف‌ترین آثار رحیم‌پور سیاهکلی معرفی کرد و یادآور شد: آلبوم‌های مذکور دارای منظومه‌های گلیکی هستند و در دهه 60 اجرا شدند و در مدت دو سال گذشته دوباره آهنگ‌سازی و ضبط شدند و آنها را با کیفیت مناسب وارد بازار کردیم.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان با اشاره به انتشار آلبوم تصویری "دیار روشنی"، بیان کرد: سالار عقیلی خواننده آلبوم مذکور است و آهنگ‌سازی آن را نوید دهقان به عهده دارد.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول