اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن موسیقی قشم خبر داد

استقبال از موسیقی محلی بومیان جزیره قشم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن موسیقی شهرستان قشم از اجرای موسیقی بومیان این جزیره در مناسبت‌های مختلف مذهبی و جشن‌های ملی و استقبال مسافران و مهمانان قشم از این اقدام فرهنگی خبر داد.

استقبال از موسیقی محلی بومیان جزیره قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، محمد آرام‌باش با بیان این مطلب گفت: گردشگران جزیره قشم از اجرای موسیقی رزیف، عزوا، لیوا، بادبان کشتی و نمایش خیابانی بیس، شوشی، خنچه‌گردانی و آیین سرآبی داماد هنرمندان قشمی در مناسبت‌های مختلف استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به استقبال بیش از 70 هزار مسافر نوروز 91 از اجرای هنر بومیان قشم افزود: با حمایت‌های ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به طور حتم هر سال بیش از گذشته شاهد موفقیت هنرمندان بومی در اجرای برنامه‌های سنتی خواهیم بود.     

به گفته مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری هنرکوش قشم، هنرمندان بومی جزیره قشم در جشن‌های مذهبی و مناسبت‌های ملی با اجرای موسیقی رزیف و لیوا و نمایش‌های خیابانی بیس، شوشی، خنچه‌گردانی و آیین سرآبی داماد، مهمانان و گردشگران قشم را با هنر بی نظیر این خطه از میهن اسلامی آشنا می‌کنند.

وی ادامه داد: اجرای آیین‌های یاد شده در سایت‌های گردشگری قشم نظیر غارهای خوربس، قلعه پرتغالی‌ها و قلعه نادری در بندر تاریخی لافت نیز با استقبال بی‌نظیر مهمانان این جزیره همراه است.

آرام‌باش در پایان با تقدیر از نگاه فرهنگی هنری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اجرای آیین‌های بومیان جزیره قشم را نقطه عطفی در برنامه‌های هنری این منطقه دانست و ادامه آن را موجب تقویت فعالیت‌های هنری و سنتی هنرمندان قشم برشمرد.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول