اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی هزاردستان:

موسیقی سنتی مازندران جایگاه خود را پیدا کند

خبرگزاری فارس: آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی هزاردستان گفت:‌ موسیقی سنتی مازندران جایگاه خود را پیدا کند.

موسیقی سنتی مازندران جایگاه خود را پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، گروه موسیقی هزاردستان به مدت سه شب به اجرای برنامه موسیقی در ساری می‌پردازد و عواید حاصل از این برنامه هم به بیمارستان در دست احداث کودکان مبتلا به سرطان ماهک اختصاص می‌یابد.

آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی هزاردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: برنامه موسیقی در دو بخش سنتی در دستگاه چهارگاه و گوشه‌های مختلف این دستگاه و محلی مازندرانی اجرا می‌شود.

حنیف شهمیرزادی گفت: اصغر رستمی به عنوان خواننده، مجید رئیسیان نوازنده سنتور، رامین جمالی نوازنده سنتور و سنتور آلتو، سینا شکری نوازنده نی، مازیار منصوری  و محمدزمان اسماعیلی نوازنده کمانچه، آرش موسوی نوازنده بم‌تار، وریا کریمیان نوازنده دف، رضا حسین‌زاده نوازنده تمبک، مهدی قلی‌زاده نوازنده نقاره، دهل و کوزه و آزاده تاج‌الدین و نگین اسلامی به عنوان هم‌خوان گروه هزار دستان هستند.

وی با بیان اینکه اجراهای مختلفی در سراسر استان و جشنواره‌های مختلف خارجی داشتیم و مقام‌های مختلفی هم کسب کردیم، متذکر شد:‌ گروه هزاردستان از سال 63 فعالیت خود را آغاز کرده، اما اعضای فعلی این گروه حدود چهار سال است که مشغول به فعالیت هستند.

شهمیرزادی در پاسخ به این سئوال که چگونه شد به فکر اجرای برنامه موسیقی به نفع بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک افتادید، یادآور شد: وقتی از نحوه فعالیت مجمع خیران ماهک مطلع گشتیم راغب شدیم که بیشتر با مجموعه آشنا شده و بتوانیم قدمی هرچند کوچک برای کودکان این سرزمین برداریم و این افتخاری بزرگی برای من و گروه موسیقی هزاردستان است.

آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی هزاردستان در پاسخ سئوالی دیگر که سال گذشته موسیقی مازندران ثبت ملی شد، این مسئله چه تاثیری در روند فعالیت‌های موسیقی مازندران داشت، گفت:‌ موسیقی آئینی، فولکلور و مذهبی بستر و فرم موسیقی مازندران را شکل داده است.

وی با بیان اینکه استان‌هایی همانند لرستان، کردستان و حتی گیلان در عرصه موسیقی بسیار پیشرفت کرده‌اند، افزود: این استان‌ها موسیقی را از حالت محلی گسترش داده و با فرم‌های دیگر موسیقی تلفیق کرده‌اند و در این زمینه موفق هم بوده‌اند.

شهمیرزادی  با اشاره به اینکه خرسندیم که موسیقی مازندران هم ثبت ملی شده است، خاطرنشان کرد:‌ این مسئله باعث شده که دیدگاه‌ها بازتر و توجه‌ها به موسیقی سنتی ما بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم موسیقی سنتی مازندران جایگاه خود را پیدا کند چرا که موسیقی ما ظرفیت‌های زیادی دارد، اذعان داشت:‌ موسیقی مازندران از گوشه‌ها و نغمه‌‌های مختلفی تشکیل و واقعا ماندگار شده و بهتر است اهالی موسیقی استان بیشتر به موسیقی مازندران بپردازند.‌

به گزارش فارس، بیمارستان فوق تخصصی کودکان مبتلا به سرطان ماهک در ساری توسط مجمع خیران در دست احداث است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول