اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنف هنرمندان موسیقی گیلان خبر داد

تمدید پروانه فعالیت سندیکای موسیقی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس صنف هنرمندان موسیقی گیلان از تمدید پروانه فعالیت سندیکای موسیقی گیلان به مدت سه سال خبر داد.

تمدید پروانه فعالیت سندیکای موسیقی گیلان

همایون سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تمدید پروانه فعالیت سندیکای موسیقی استان، اظهار کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان به استناد تبصره یک ماده 131 قانون کار و آیین‌نامه مصوب 6 دی سال 71 هیئت وزیران و با توجه به صورتجلسه تاریخ 20 اسفند سال 90 مجمع عمومی انجمن صنفی هنرمندان موسیقی گیلان ضمن صدور گواهی صحت انتخابات سندیکای موسیقی گیلان پروانه فعالیت این نهاد صنفی را برای چهارمین دوره تاسیس تمدید کرد و عملا قانونی بودن این سازمان صنفی استانی برای یک دوره سه ساله دیگر مهر تایید خورد.

وی با بیان اینکه تنها سندیکای رسمی اهالی موسیقی شمال کشور در مرکز گیلان قرار دارد، تصریح کرد: در مدت بیش از یک دهه هنوز جایگاه این نهاد صنفی و مدنی مستقل موسیقی به طور رسمی در بین مسئولان فرهنگی استان و کشور به تثبیت نرسیده است.

این مسئول ادامه داد: در مدت مذکور هیچ مساعدتی برای بهبود اوضاع صنفی اهالی موسیقی گیلان و ایجاد اشتغال هنری مفید از طریق سندیکای موسیقی استان به انجام نرسیده است و هر ساله شاهد کاهش شدید تولید آثار موسیقی گیلان زمین هستیم.

وی با اشاره به درگذشت فریدون پوررضا افزود: استاد پوررضا صدای ماندگار موسیقی گیلان است و بهتر بود در زمان حیات وی از او برای تولید آثار غنی موسیقی گیلان استفاده مفید هنری می‌شد اما به دلیل عدم بودجه کافی این امر میسر نشد.

سلیمی با بیان اینکه تهیه‌کنندگان موسیقی حاضر به سرمایه‌گذاری در حوزه موسیقی گیلان نیستند، اذعان کرد: این هنرمندان احساس می‌کنند که به لحاظ عدم تبلیغ کافی در رسانه ملی امکان بازگشت سرمایه آنها فراهم نیست.

وی به درگذشت ایرج قادری اشاره کرد و گفت: قادری پایه‌گذار سینمای مردمی و نصیحت‌گر اجتماعی بود که حیات خود را روی پرده سینما جاودانه کرد و به قدری به اهالی موسیقی گیلان علاقه‌مند بود که قصد داشت از فعالیت‌های انجمن صنفی هنرمندان موسیقی گیلان فیلم داستانی با نام «استیفا» بسازد که امکان شرایط ساخت این فیلم فراهم نشد.

دبیر کل صنف هنرمندان موسیقی گیلان، مشکلات و دردهای هنرمندان گمنام موسیقی را زیاد دانست و با اشاره به بستری شدن جلیل شهناز چهره ماندگار و نوازنده پیشکسوت تار و سه تار ایران ابراز کرد: نیاز است که مردم خوب و  هنر دوست ایران به پاس تلاش‌های این استاد نمونه موسیقی کشور دست به دعا برند و برای سلامتی ایشان دعا کنند.

وی یاد کردن از چهره‌های برجسته موسیقی ایران را موجب زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها در تاریخ دانست.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول