اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

مکتب‌خانه‌های موسیقی سنتی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی مکتب‌خانه‌های موسیقی سنتی در کشور خبر داد.

مکتب‌خانه‌های موسیقی سنتی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید شاه‌آبادی صبح امروز در نشست مشترک کارگروه‌های حوزه هنری در اردبیل اظهار داشت: در حوزه موسیقی توجه جدی به فعالیت موسیقی مقامی استان‌‌ها و تاکید بر تاسیس و راه‌اندازی مکتب‌خانه سنتی موسیقی اصیل ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: از مدیران استان‌ها خواسته‌ایم تا از صدور مجوزها برای اجرای کنسرت و برنامه‌های موسیقی صیانت کنند و اجازه ندهند در این زمینه عده‌ای سوء‌استفاده کننده هجمه و فشارهایی را به وزارت ارشاد وارد کنند.

* گروه‌های 670 گانه طرح استقرار تئاتر فعال هستند

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مباحث مطرح شده در حوزه تئاتر ابراز داشت: احداث تئاتر شهر در مراکز استان‌ها در دستور کار قرار گرفته به طوری که در هر استان قرار است حوزه‌ای به صورت تخصصی تجهیز و راه‌اندازی شود تا به صورت مستمر و دایم برنامه تئاتر در آن اجرا شود.

شاه‌‌آبادی تصریح کرد: این سالن‌ها به غیر از اجرای تئاتر نباید به فعالیت دیگری اختصاص یابد.

وی بیان کرد: در این مراکز گروه‌های طرح استقرار حضور یافته و با جدول عمومی که با برنامه‌های تئاتر پر می‌شود اجرای مستمر و مداوم را خواهند داشت.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه در حال حاضر 670 گروه تئاتر در قالب طرح استقرار فعالیت می‌کنند، افزود: ما از هر گروه هنری بر اساس پروانه صادر شده تا سقف 4 میلیون تومان حمایت می‌کنیم به طوری که اگر این پروانه سه ساله صادر شود تا سقف 10 میلیون تومان از بودجه مصوب استفاده می‌کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از صدور پروانه موقت و دایمی یک تا سه ساله برای گروه‌های تئاتر در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: سعی داریم بسته به ظرفیت و توان اعضا و سابقه فعالیت صدور پروانه را داشته باشیم که در این زمینه آیین‌نامه‌های جدید نیز به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول