اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تربت‌حیدریه خبر داد

معوقات 17.5 میلیارد تومانی شهرداری تربت‌حیدریه

خبرگزاری فارس: شهردار تربت‌حیدریه گفت: معوقات مالی که به عهده شهرداری است افزون بر 17.5 میلیارد تومان است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی بدهکار هستیم.

معوقات 17.5 میلیارد تومانی شهرداری تربت‌حیدریه

مهدی ناصری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه پس از ارائه اطلاعاتی تاریخی از این شهر به پاسخ سئوالات و انتقادات مطرح شده توسط مردم پرداخت.

شهردار تربت‌حیدریه درباره مشکل آسفالت این شهر، گفت: وضعیت نامناسب آسفالت تنها مختص شهر ما نیست، افزایش قیمت قیر، محدود بودن توان مالی شهرداری و اقدامات بی‌برنامه‌ای که در گذشته انجام شده سبب این وضعیت است.

ناصری گفت: البته تلاش کرده‌ایم با اجرای برنامه‌های زمان‌بندی شده و استفاده از آسفالت پلیمری که مقاومت بهتری نسبت به شرایط جوی دارد، ‌شرایط را بهتر کنیم.

ناصری ادامه داد: تنها در سال گذشته 4 میلیارد تومان برای آسفالت این شهر هزینه شده اما چون عملیات به درستی انجام نشده است شاهد تغییر محسوسی در آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها نبوده‌ایم.

گرانی قیر مشکل آسفالت

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی ما کمبود اعتبار و گرانی قیر است که سبب شده نتوانیم در خور شأن شهر این مشکل را حل کنیم.

شهردار تربت‌حیدریه افزود: ما به دنبال اصلاح کار ساخت و اجرای آسفالت هستیم و در چند فاز اصلاح آسفالت معابر اقدام کردیم اما نیامند صبر و تحمل مردم هستیم.

وی در مورد مشکل حاشیه‌نشینی شهر تربت‌حیدریه، گفت: شهر تربت‌حیدریه مهاجرپذیر است و به دلیل اینکه ساخت و سازهای خارج از محدوده شهر در گذشته مدیریت نشده است امروز با مشکلی بزرگ رو به ‌رو هستیم و برخورد با این مشکل هزینه‌های زیادی برای ما داشته است زیرا طرف حساب ما مردم هستند که به دلیل ناآگاهی در محدوده‌ای از شهر ساخت و ساز کرده‌اند و ما نمی‌توانیم به آنها خدمت‌رسانی کنیم.

ناصری تاکید کرد: در قانون برخورد با این مشکل از وظایف شهرداری نیست و سازمان مسکن و شهرسازی باید مسئولیت آن را برعهده بگیرد اما به هر حال ما شهرداری هستیم و باید به مردم خدمت بدهیم و فعلاً هیچ بودجه خاصی برای حل این مشکل نداریم.

ناصری در پاسخ به سئوالی در ارتباط با برخورد شهرداری با ساخت و سازهای جدید در خارج از محدوده شهر تصریح کرد: ما پی‌گیر بوده و به شدت برخورد می‌کنیم و از ابتدای امسال برای 17 بنا حکم خلع گرفته و تخریب انجام داده‌ایم.

شهردار تربت‌حیدریه اظهار داشت: ما به بیش از 74 منطقه متعهد هستیم و باید نسبت به انجام بهسازی معابر و آسفالت آن اقدام کنیم این تعهدات از 5 سال گذشته است و همین تعهدات 4 میلیارد تومان منابع مالی را می‌طلبد.

معوقات 17.5 میلیارد تومانی شهرداری تربت‌حیدریه

وی تصریح کرد: معوقات مالی که به عهده شهرداری است افزون بر 17.5 میلیارد تومان است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی بدهکار هستیم.

ناصری در مورد اماکن تفریحی و فرهنگی شهرستان گفت: اماکن تفریحی خوبی در شهر نداریم و مردم غالباً برای تفریح به مشهد می‌روند اما اقداماتی برای برطرف کردن این مشکل در دست داریم که از جمله آن می‌توان به احداث پارک آبی، احداث فاز دوم پارک کاشانی در بلوار پرستار که بالغ 650 میلیون تومان هزینه دارد، اشاره کرد.

احداث‌ آبنمای بازی کودکان در پارک کاشانی تربت‌حیدریه

شهردار تربت‌حیدریه ادامه داد: در فاز نخست پارک کاشانی، 170 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و مهم‌ترین خصوصیات بارز این پارک احداث آبنما جهت بازی کودکان است که در خراسان‌رضوی بی‌نظیر است.

وی احداث آبشار در منطقه پیشکوه با هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیون تومان، فعال کردن پارک محلات مانند پارک کوی کارمندان و رباط بالا، پارک ثامن جهت توسعه و تکمیل آن در وردی شهر را از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری تریت‌حیدریه عنوان کرد.

وی در ارتباط با احداث باغ پرندگان گفت: باغ پرندگان تربت‌حیدریه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سعی داریم تا پایان تابستان به بهره‌برداری برسد که در خراسان‌رضوی بی‌نظیر است.

مدعی خصوصی برای پارک‌های تربت‌حیدریه

شهردار تربت‌حیدریه در ادامه و در ارتباط با توسعه فضاهای پارکی تربت‌حیدریه گفت: در طول چند سال اخیر نه تنها پیشرفتی در حوزه احداث پارک و نشیمنگاه نداشته‌ایم بلکه پس‌رفت هم داشته‌ایم و پارک‌هایی که با یک قدمت بیش از 40 سال در تصرف شهرداری بوده است بعد از گذشت 40 سال متاسفانه به هر دلیلی مدعی خصوصی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از جمله قسمت اعظمی از پارک ملت و پارک کاشانی می‌توان اشاره کرد که در حوزه پارک کماشانی باید 3 میلیارد تومان به ورثه آن پرداخت شود.

ناصری در ادامه در پاسخ به سئوالی در ارتباط با ساماندهی بازار زعفران در این شهرستان تصریح کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته 100 میلیارد تومان زعفران سال گذشته در بازار تربت‌حیدریه خرید و فروش شد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول