اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار جدید ساری:

شهرداری ساری 64 میلیارد تومان بدهکاری دارد / با اعضای شورا صحبت «درگوشی» ندارم

خبرگزاری فارس: شهردار ساری گفت: با 64 میلیارد تومان بدهکاری مسئولیت شهرداری ساری را تحویل گرفتم.

شهرداری ساری 64 میلیارد تومان بدهکاری دارد / با اعضای شورا صحبت «درگوشی» ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی عبوری بعدازظهر امروز در مراسم معارفه خود به عنوان شهردار مرکز مازندران با قدردانی از زحمات شهردار قبلی که برای پیشرفت شهر خدمات‌رسانی در حد توان داشتند، اظهار داشت: ریسک بزرگی است که شهر ساری را با تمام نارسایی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها در ماه‌های پایانی عمر شورای سوم تحویل گرفتم.

وی بر لزوم همکاری همه اعضای شورای شهر، کارشناسان شهرداری و ظرفیتی که در شهر وجود دارد، اشاره کرد و ادامه داد: سرمایه بزرگی در شهرداری مرکز استان است و اتوبوس و مینی‌بوسی در کار نیست که بخواهم از جایی دیگر نیرو بیاورم.

شهردار جدید شهر ساری تصریح کرد: برای رفع نارسایی‌های شهر ساری نیازها شناسایی و چشم‌انداز 20 ساله با دیدگاه کلان شهر تعریف می‌شود تا با ریل‌گذاری انجام شده هر شهرداری که بعد از من آمد ادامه‌دهنده کار باشد.

وی با اشاره به اینکه برای تقویت منابع شهرداری ساری، درآمد پایدار تعریف می‌شود، یادآور شد: منابع پایدار کنونی شهرداری ساری فقط یک هشتادم درآمد شهرداری را تامین می‌کند.

* با 64 میلیارد تومان بدهکاری شهرداری ساری را تحویل گرفتم

عبوری به ساماندهی نیروهای اضافی در شهرداری ساری اشاره کرد و افزود: حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی با 64 میلیارد تومان بدهکاری شهرداری ساری را تحویل گرفتم که از این تعداد نیروها شهرداری باید بهترین استفاده را در خدمات‌رسانی شهری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در فعالیت مدیریت شهری با هیچ‌یک از اعضای شورای شهر ساری صحبت در گوشی ندارم، بیان کرد: هزینه شهرداری بر درآمدش می‌چرخد و هرساله زیان‌هایی را به شهرداری تحمیل می‌شود که باید برطرف شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه مدیریت بدون ولایت در نظام اسلامی مشروعیت ندارد، اظهار داشت: برای مدیریت امور شهری از مشاوران و کارشناسان کمک می‌گیرم و در اتاق شهردار و شورای شهر به روی همه باز است.

* تلاشمان مدیریت اقتصاد مقاومتی است

وی اضافه کرد: تلاشمان مدیریت اقتصاد مقاومتی است و از مشاوره‌های درست استقبال می‌کنیم.

شهردار ساری احداث پروژه پل داراب و ذغالچال را در وضعیت کنونی غیرکارشناسانه دانست و گفت: به طور قطع اجرای پروژه روگذر داراب با تاخیر مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه شهری از رسانه‌ها کمک گرفته می‌شود، تصریح کرد: ضرورتی ندارد اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری با رسانه‌ها کاری موازی داشته باشند.

عبوری با تاکید بر اینکه سازمان‌های تابعه شهرداری باید فعالیت مضاعف داشته باشند، گفت: جلساتی که خروجی نداشته باشد باید تعطیل شود.

* جلوی زیر‌میزی‌ها گرفته می‌شود

وی بر کاهش دغدغه معیشتی پرسنل شهرداری تاکید کرد و متذکر شد: اگر دغدغه معیشتی پرسنل در شهرداری برطرف شود جلوی زیر‌میزی‌ها گرفته می‌شود.

شهردار جدید مرکز مازندران با اشاره به اینکه برای رفع ترافیک و ساماندهی ساخت و سازها تلاش می‌کنم، خاطرنشان کرد: حقوق پرسنل شهرداری نباید با شهرفروشی تامین شود.

وی به یکسان‌سازی تعرفه‌های شهرداری برای عموم شهروندان تاکید کرد و متذکر شد: نفوذ پیمانکاران و لابی‌گری‌هایی از این دست در شهرداری ساری قطع می‌شود.

عبوری آمادگی خود را در حمایت از سرمایه‌گذاران اعلام کرد و گفت: حاضریم فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران پهن کنیم و کمترین فرایند اداری را در شهرداری برایشان فراهم می‌کنیم.

* اسامی کارشکنانی که در تاخیر پروژه کمربندی دخیل هستند رسانه‌ای می‌شود

وی تاخیر در اجرای کمربندی را نبود اراده در شهرداری ساری دانست و یادآور شد: وقتی پروژه‌ای از سوی دولت تامین اعتبار شود و همین فعالیت عمرانی با تاخیر باشد نشان از بی‌ارادگی در شهرداری است.

شهردار ساری اعلام کرد: اسامی کارشکنانی که در تاخیر پروژه کمربندی دخیل هستند به زودی رسانه‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش شهرداری رفع محرومیت‌زدایی و پرهیز از رهاسازی کوچه و پس کوچه‌های مناطق شهری است.

این مدیر در امور شهری شهرداری ساری با تاکید بر اینکه کوچه‌های شهر ساری باید فضاسازی شود و خدمات شهری به صورت عادلانه باشد، متذکر شد: ساری قدیمی‌ترین شهر در جنوب دریای مازندران است و نه تنها بافت فرسوده آن حفظ نشد بلکه با دستان خودمان در حال از بین بردن آن هستیم.

* مرکز مازندران از اعتبارات ملی بهره‌مند شود

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما خروج پادگان از داخل حریم شهری است و باید با تغییر کاربری فضای زندان و پادگان ساری درآمد پایداری برای شهرداری مرکز مازندران تعریف شود.

شهردار ساری با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا مرکز مازندران از اعتبارات ملی بهره‌مند شود، بیان کرد: تلاش ما بازگرداندن هویت شهر ساری و حفظ مرکزیت آن است که در این راستا خدماتی که مرکز مازندران ارائه می‌دهد در حد استان است.

عبوری در پایان سخنانش اذعان کرد: به جز خدا مدیون هیچکسی نیستم.

به گزارش فارس، مهدی عبوری از سوی شورای سوم شهر ساری به عنوان شهردار مرکز مازندران انتخاب شد و به طور رسمی از امروز با حکم وزیر کشور کارش را در عمارت شهرداری ساری شروع کرد.

انتهای‌پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول