اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر خورموج:

شهرداری نمی‌تواند صرفا به اعتبارات دولتی متکی باشد

خبرگزاری فارس: تنها عضو زن شورای شهر خورموج عملکرد شهردار خورموج را رضایتبخش ندانست و گفت: شهرداری خورموج نباید به اعتبارات دولتی متکی باشد چرا که در این صورت شاهد بروز مشکلات فراوان در مدیریت شهری خورموج خواهیم بود.

شهرداری نمی‌تواند صرفا به اعتبارات دولتی متکی باشد

فخرالسادات هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: سال 86 که انتخابات شوراها برگزار شد خیلی از مردم و مسئولان خوشحال بودند که شورای شهر خورموج از افراد تحصیلکرده و جوان تشکیل شده است و نسبت به سر و سامان دادن به وضعیت شهر امیدوار شده بودند.

عضو شورای شهر خورموج افزود: اوایل آغاز کار شورا با انگیزه زیاد شروع به فعالیت کردیم و شهر روند رو به رشدی طی می‌کرد تا زمانی که آقای خورشیدی، شهردار وقت به استانداری منتقل شد که پس از آن شورای شهر انتخاب شهردار که موضوع مهمی بود را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: باید شهرداری انتخاب می‌کردیم که همه ویژگی‌های لازم برای مدیریت یک شهرداری داشته باشد که پس از این توسط یکی از اعضای شورای شهر شهردار فعلی که در آن زمان معاون وقت شهرداری بود و از لحاظ جناحی به ایشان وصل و مرتبط بودند به شورا معرفی شد.

هاشمی خاطر نشان کرد: با رئیس فعلی شورا به اتفاق شهردار فعلی برای رایزنی در ارتباط با انتخاب شهردار نشستی برگزار شد و با توجه به اینکه از لحاظ سیاسی هیچ سنخیتی بین شورا و آنها وجود نداشت، مطالبات با قاطعیت مطرح شد. 

وی یادآور شد: شهردار فعلی در این نشست گفت در زمان تصدی معاونت بنده در شهرداری 90 درصد کارایی خودم را نداشتم و قول می‌دهم در صورت شهردار شدن وضعیت فعلی شهر را سر و سامان بدهم و کارمندسالاری را از بین ببرم.

هاشمی تصریح کرد: شهردار فعلی در آن جلسه اعلام کرد که به شرطی این پست را قبول می‌کند که با پنج رأی شهردار شود و قسم یاد کرد که چنانچه یکی از اعضای شورا از مدیریت وی ناراضی بود خودش استعفا بدهد و گفت که همین حالا نیز استعفای خود را می‌نویسد و اگر مردم در سطح شهر نیز از وی ناراضی بودند، خودش از این شهر می‌رود.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه بعد از مشکلات فراوان و ضررهایی که شهرداری متحمل شد که شاید بیش از 70 درصد آن در عدم مدیریت طاهری بود، ایشان نمی‌توانست شهرداری را اداره کند؛ در زمان‌های مختلف سه نفر از اعضای شورای شهر خورموج نارضایتی خود را مطرح کردند ولی ایشان از جای خودش تکان نمی‌خورد و به این میز ریاست چسبیده چرا که صرفا از حمایت دو تن از اعضای شورای شهر برخوردار است.

هاشمی خطاب به شهردار خورموج افزود: آن روزی که می‌گفتید حتی یک عضو شورا از شهردار ناراضی باشد استعفا می‌دهم را فراموش کرده‌اید و مصر هستید با این مشکلات و این نابسامانی‌هایی که در شهرداری ایجاد شده بمانید و ادامه کار بدهید؟

وی ادامه داد: می‌گویند شهرداری خورموج پول و اعتبار ندارد، ضعیف است، شهرداری که با بودجه دولتی بخواهد شهر را اداره کند و فقط حقوق بدهد نمی‌توان اسم آن را "شهردار" گذاشت.

عضو شورای شهر خورموج در ارتباط با کارخانه آسفالت شهرداری خورموج گفت: به اتفاق شهردار وقت برای پیگیری راه‌اندازی کارخانه آسفالت به تهران مراجعه کردیم که با همکاری مؤثر نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی توانستیم وام کارخانه آسفالت را اخذ کنیم.

هاشمی افزود: این کارخانه بدون هماهنگی شورا به پیمانکار برای بهره‌برداری واگذار شده که من مخالفت خود را در این ارتباط اعلام کرده‌ام و بر اساس ارزیابی کارشناسان در صورتی که اگر شهرداری بخواهد کارخانه آسفالت خود را اجاره دهد باید حداقل ماهانه مبلغ 10 میلیون تومان اجاره بها دریافت کند.

وی اضافه کرد: بارها ما در این زمینه در شورا بحث کرده‌ایم و پس از مدت‌ها که این قرارداد به شورا ارائه شد با بررسی آن مشخص شد که این قرارداد به ضرر شهرداری است و در یک سال گذشته هم هیچ مبلغی بابت اجاره این کارخانه آسفالت به شهرداری پرداخت نشده است و اخیرا اعلام شده است که کارخانه آسفالت شهرداری مشکل دارد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول