اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به وجود صنایع آلاینده در باقرشهر

حفظ و توسعه فضای سبز رسالت شهرداری است

خبرگزاری فارس: شهردار باقرشهر با اشاره به اقداماتی که در راستای حفظ و توسعه فضای سبز باقرشهر صورت گرفته است، گفت: با توجه به وجود آلودگی صنایع آلاینده در شهر باقرشهر، فضای سبز در محدوده شهری و کارگاهی باقرشهر گسترش یافته است.

حفظ و توسعه فضای سبز رسالت شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جمشید سعادتمند بعد از ظهر امروز در کارگروه فضای سبز باقرشهر ‌با اشاره به حفظ و گسترش فضای سبز و ممنوعیت قطع نهال بدون اجازه شهرداری اظهار داشت: بر اساس ماده (1) قانون لایحه حفظ و گسترش فضای سبز شهرها یکی از وظایف اصلی شهرداری‌ها نگهداری و نظارت بر فضای سبز عمومی و شهری است.

شهردار باقرشهر گفت: به همین کمیسیون ماده 7 قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری در شهرداری باقرشهر تشکیل شده است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اعضای کمیسیون در برگزاری منظم جلسات و دقت نظر ایشان در اجرای صحیح مصوبات عنوان کرد: از بدو تشکیل این جلسات اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است و برگزاری منظم جلسات و پیگیری مصوبات، موجب گسترش و بهبود فضای سبز در محدوده شهری و کارگاه‌ها شده است.

دبیر کمیسیون ماده 7 باقرشهر نیز در ادامه با اعلام آمار و اطلاعات از اقدامات و مصوبات جلسات انجام شده خاطرنشان کرد: این کمیسیون در سال‌های 90 و 91 به ترتیب نسبت به برگزاری هشت و دو جلسه اقدام کرد، که موارد مورد توافق کمیسیون سه مورد و موارد مورد مخالف پنج مورد بوده است.

بهنام جباری افزود: همچنین یک مورد از گزارشات به کمیسیون فضای سبز استان ارجاع شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس قانون هر کس درختان موضوع ماده (1) قانون گسترش فضای سبز را عالماً و عامداً و برخلاف قانون مذکور قطع و یا موجبات از بین رفتن آنها را فراهم آورد علاوه بر جبران خسارات وارده، حسب مورد به جزای نقدی و حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

دبیر کمیسیون ماده 7 باقرشهر در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده 7، مرجعی است که درباره قطع یا جابه‌جایی درختانی که در پروژه‌های عمرانی «معارض» شناخته می‌شوند تصمیم‌گیری می‌کند و هیچ فرد و ارگانی حق ندارد به صورت سلیقه‌ای در این ارتباط اقدام کند.

این گزارش حاکی است، به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هر نوع درخت و یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، باغات و نیز محل‌هایی که به تشخیص کارشناسان شورای اسلامی شهر، باغ شناخته شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول