اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

شهرک‌های صنعتی زمین‌های بلااستفاده را به متقاضیان واقعی واگذار کند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: شهرک‌های صنعتی با بررسی و ارزیابی آخرین وضعیت زمین‌های بلااستفاده یا معطل مانده باید در کوتاهترین فاصله زمانی آن را به متقاضیان واقعی واگذار کند.

شهرک‌های صنعتی زمین‌های بلااستفاده را به متقاضیان واقعی واگذار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی شماره یک اردبیل اظهار داشت: نیازی نیست اراضی شهرک‌های صنعتی سالهای متمادی بلاتکلیف مانده و از آن بهره‌بردار‌ی نشود در حالی که شایسته است بنا به درخواست متقاضیان جدید این اراضی به صاحبان واحدهای صنعتی غیرآلاینده و دارای شرایط و مقررات مناسب واگذار شود.

وی برخی اظهارنظرهای اعضای هیئت مدیره شهرک صنعتی شماره یک را خلاف مقررات و قوانین اعلام کرد و گفت: لغو عوارض، مالیات و یا برخی تخفیفات دیگر در چارچوب اختیارات ما نیست و برقراری آن نیز به یقین به نفع تولید و چرخه حمایتی خواهد بود و شایسته است در این زمینه ما به قوانین و مقررات پایبند بوده و عمل کنیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل هرگونه ارائه خدمات در شهرک‌های صنعتی را منوط به همراهی و همکاری صاحبان واحدهای تولیدی صنعتی عنوان کرد و افزود: آنها می‌توانند به صورت تجمیعی با عملکرد خود به کاهش هزینه‌های تمام شده کمک کنند.

صابری ادامه داد: در قانون نیز به صراحت آمده است دستگاه‌های خدمات‌رسان تا ورودی شهرک‌های صنعتی موظف به انجام وظیفه بوده و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز باید زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهرک را فراهم آورد.

وی در خصوص فاضلاب شهرک صنعتی شماره یک اردبیل  نیز خاطرنشان کرد: با پیگیری مسئولان امر باید شبکه فاضلاب این شهرک تکمیل شده تا پساب آن وارد شبکه شود چرا که هرگونه دفع فاضلاب به صورت خام آن هم در مجموعه‌های صنعتی خلاف مقررات و قوانین زیست محیطی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بعد از برقراری شبکه فاضلاب واحدهایی که نیاز به خرید انشعاب دارند می‌توانند متقاضی بوده و از این ظرفیت استفاده کنند.

صابری در خصوص برقراری آتشنشانی مستقل در این مجموعه نیز اذعان داشت: این کار ضروری به نظر نمی‌رسد اما ما آمادگی داریم تجهیزات یارانه‌دار در اختیار این مجموعه قرار دهیم تا در صورت همکاری فعالان این شهرک آتشنشانی مستقل نیز برقرار شود که در این زمینه اولویت با شهرک صنعتی شماره دو اردبیل است.

این مسئول به پایان دوران مسئولیت هیئت مدیره این شهرک اشاره کرد و افزود: هرچه سریعتر و ظرف یک هفته آینده باید مجمع شکل گرفته و هیئت مدیره جدید انتخاب شود تا مشکلات و نواقص نیز برطرف شود.

صابری دیوارکشی این مجموعه را نیز ضروری ندانست و اضافه کرد: به دلیل اتصال این شهرک به محدوده شهری و برخورداری از خدمات عمومی شهر نیازی به این کار نیست اما با بکارگیری نگهبانان می‌توان ورود و خروج به این شهرک را کنترل کرد.

وی یکی از مهمترین ارکان ایجاد صنعت و رشد و توسعه همه‌جانبه آن را وجود شهرک‌ها، نواحی و قطب‌های صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: هر چقدر در این زمینه سرمایه‌گذاری شود زمینه‌ساز برقراری آرامش صنعتگران خواهد بود.

صابری بیان داشت: هرگونه کمبود و نواقص در نواحی و شهرک‌های صنعتی به رکود و تعطیلی واحدها منجر می‌شود و شهرک صنعتی شماره یک اردبیل که از سالیان قبل فعالیت خود را آغاز کرده است به رغم اینکه یکی از شهرک‌های فعال استان اردبیل است با برخی مشکلات روبروست که می‌توان به صورت تعاملی آنها را برطرف کرد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: فعالیت مناسب این شهرک به معنای نبود نقص و مشکل نیست بلکه مسایل و مشکلات مطرح شده نشان می‌دهد که با یک اقدام تعاملی و منسجم می‌توان معضلات را برطرف و به تقویت جبهه کار و تولید در این عرصه کمک کرد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول