اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 2 میلیارد تومان

تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهریز افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از افتتاح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهریز با اعتبار 2 میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهریز افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، سید مسعود عظیمی در نشست فرماندار و مدیران صنایع مهریز در شهرک صنعتی این شهرستان، از پیشرفت 95 درصدی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهریز خبر داد و اظهار داشت: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهریز پس از تکمیل مراحل نهایی در آینده‌ای نزدیک در مراحل اولیه بهره‌برداری به شبکه فاضلاب 20 واحد صنعتی متصل و قابلیت تصفیه پساب پنج لیتر در ثانیه را دارا خواهد بود.

وی افزود: با اتمام شبکه  فاضلاب این شهرک، 300 واحد صنعتی به این شبکه متصل می‌شود.

عظیمی عنوان کرد: پساب فاضلاب این واحدهای صنعتی با کیفیتی مناسب و مطلوب نزدیک به 40 لیتر در ثانیه برای فضای سبز شهرک صنعتی به مساحت 10 هکتار استفاده خواهد شد که هم‌اکنون این مقدار آب از چاه‌های آبی محدوده شهرستان خریداری و تامین می‌شود.

وی اجرای طرح ورودی شهرک صنعتی، اجرای شبکه مخابرات، اجرای فاز دوم شبکه جمع‌آوری فاضلاب، احداث و تجهیز ساختمان آتش‌نشانی و راه‌سازی و آسفالت معابر شهرک را از برنامه‌های در دست اجرای شهرک صنعتی مهریز در سال جاری برشمرد که تا پایان سال اجرا خواهد شد.

عظیمی همچنین از واگذاری پنج شهرک صنعتی استان یزد در بین 30 شهرک و ناحیه صنعتی موجود به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و پیاده‌‌سازی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی تا پایان سال جاری، مالکیت و اداره امور پنج شهرک صنعتی این استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود که هم‌اکنون مراحل تنظیم اساس‌نامه در حال انجام است.

وی، شهرک‌های صنعتی اردکان، تفت، مهریز، جهان‌آباد میبد و یزد را در اولویت واگذاری برشمرد و هدف از واگذاری شهرک‌های صنعتی را کاهش تصدی‌گری دولت در موارد غیرضروری اقتصادی و ایجاد زمینه حضور حقیقی بخش خصوصی در عرصه اقتصاد کشور بیان کرد.

حمیدرضا بشارت، مدیرعامل شرکت عمران شهرک صنعتی مهریز نیز در این نشست در مورد معضل کم‌آبی واحدهای صنعتی مهریز گفت: با پیگیری‌های مجدانه نماینده مردم مهریز در مجلس و فرماندار مهریز، چندی پیش هشت لیتر در ثانیه از تمامی آب کشتارگاه مهریز که برای شرب هم نامرغوب بود به واحدهای صنعتی داده شد که با این وجود بخش اندکی از مشکل کم‌آبی این واحدهای رفع شد.

وی افزود: بدون احتساب واحدهایی که مجوز جدید برای احداث گرفته‌اند، 72 واحد صنعتی فعال مهریز با تخصیص هشت لیتر در ثانیه از تمامی آب کشتارگاه مهریز نیازمند 20 لیتر در ثانیه آب دیگر برای حل معضل کم آبی هستند که این امر عنایت مسئولان استان را نیز می‌طلبد.

بشارت خاطرنشان کرد: شهرستان مهریز با دارا بودن پنج شهرک صنعتی از نظر حجم واحدهای صنعتی مقام سوم استان را با 72 واحد تولیدی فعال و بیش از 2هزار نفر اشتغال داراست.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول