اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی:

روبات آشغالگیر مشکل تصفیه‌‌خانه‌های کشور را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: با بهره‌برداری از روبات آشغالگیر مشکل تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب کشور برطرف می‌شود.

روبات آشغالگیر مشکل تصفیه‌‌خانه‌های کشور را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجید آقازاده عصر امروز در مراسم رونمایی از پروژه ساخت آشغالگیر رباتیک تصفیه‌خانه فاضلاب که در شرکت ربات‌ساز برگزار شد، اظهار داشت: ربات آشغالگیر در سطح استان و کشور بی‌نظیر است و این دستگاه که در ورودی تصفیه‌خانه‌ها نصب می‌شود دیگر مشکل تصفیه‌خانه‌های‌ آب و فاضلاب در سطح استان و حتی کشور برطرف می‌شود.

وی افزود: این پروژه از دو سال پیش به همت شرکت آب و فاضلاب استان با حمایت استاندار آذربایجان‌غربی و به دست جوان مخترع به نام رضا عبداللهی آغاز شده و در صورت تولید انبوه آن مشکل تصفیه‌خانه‌ها در سطح وسیع برطرف می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه برای ساخت این پروژه تحقیقاتی نزدیک به 100 میلیون تومان اعتبار صرف شده است، گفت: این دستگاه نسبت به دستگاه‌های مشابه خارجی مزایای بیشتری دارد و برای هر شرکت تصفیه‌خانه حداقل 15 عدد نیاز است که با ساخت آن و تولید انبوه می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد تا در کاربردهای میدانی و تحقیقاتی از آن استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هم‌اکنون پروژه هواده کلاسیک در این شرکت در حال مطالعه و تحقیق است، ادامه داد: برای ساخت این پروژه 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در صورت تامین اعتبارات اولیه، این پروژه به مرحله ساخت و بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در صورت حمایت مسئولان از جوان مبتکر و صاحب سبک مخترع ماشین ربات آشغالگیر شرکت آب و فاضلاب استان آماده ساخت پروژه دوم با همکاری وی است.

همچنین مخترع ماشین آشغالگیر رباتیک در این مراسم گفت: عملیات ساختمانی این پروژه از سال 86 در شهرک صنعتی فاز دو ارومیه و به همت مسئولان استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از سه سال پیش آغاز شده است، افزود: در کمتر از ده ماه برای مطالعه و ساخت این روبات تیم تحقیقاتی موفق به ساخت بازوی روبات کرد که نه تنها طرح اولیه آن متعلق به تیم سازنده روبات بوده بلکه این دستگاه مطابق با استانداردهای ایرانی است.

رضا عبداللهی در ادامه تصریح کرد: این دستگاه نه تنها ایرادهای دستگاه‌های آشغالگیر خارجی را ندارد بلکه مهم‌ترین مزیت آن این است که ساخت داخل بوده است.

مخترع ماشین آشغالگیر رباتیک گفت: برای ساخت این پروژه 80 میلیون صرف شده است و در صورت حمایت مسئولان می‌توانیم آن را به تولید انبوه برسانیم.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول