اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

خبرنگاران امین مردم در ارائه اطلاعات و واقعیت‌ها هستند

خبرگزاری فارس:‌ رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: اطلاع‌رسانی درست یک واقعه، مهم‌ترین وظیفه یک خبرنگار بوده و این امر به معنای خبررسانی صحیح و رعایت امانت در ارائه خبر به مردم است.

خبرنگاران امین مردم در ارائه اطلاعات و واقعیت‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمد آتش‌زر یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که از سوی شهرداری قم و با مشارکت گروه مپنا و شرکت کیسون پیمانکاران مونوریل قم و با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و دلبری شهردار قم و جمعی از خبرنگاران استان برگزار شد در سخنانی با تبریک روز خبرنگار، از خبرنگاران به عنوان سربازان عرصه اطلاع‌رسانی یاد کرد.

وی با بیان اینکه نبأ به معنی خبر و نبی به معنای خبررسان است خبرنگاری را شغل انبیاء دانست و اظهار داشت: کلمه انبیاء به معنای کسانی است که خبررسان هستند و در واقع رسولان و پیامبران خبررسانان دستورات الهی به مردم هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یکی از ویژگی‌های بعثت انبیا به این شغل مقدس را حفظ امانت دانست و یادآور شد: پیامبران و رسولان به دلیل حفظ امانت این شایستگی را پیدا می‌کنند که خداوند ایشان را در زمره انبیاء قرار داده و وظیفه اطلاع‌رسانی را بر عهده آنان قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون نیز خبرنگاران به عنوان زحمت‌‌کشان و تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی در حقیقت شغل پیامبرگونه دارند و باید قدر این شغل پیامبر گونه را بدانند.

آتش‌زر با بیان اینکه انبیاء همیشه در زحمت بوده‌اند تصریح کرد:‌ هیچ پیامبری در ناز و نعمت نبوده و همواره با سختی‌هایی روبه‌رو بوده‌اند و خبرنگاری هم شغل انبیا و یک شغل پرزحمت و پرمشقت است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای قرار گرفتن خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان‌آور اظهار کرد: واقعاً فعالیت در عرصه خبرنگاری و اطلاع‌رسانی جزو مشاغل پرزحمت به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران دانست و گفت:‌ اطلاع‌رسانی درست یک واقعه، مهم‌ترین وظیفه یک خبرنگار بوده و این امر به معنای خبررسانی صحیح و رعایت امانت در ارائه خبر به مردم است.

وی با بیان اینکه خبرنگار در اطلاع‌رسانی باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند و این نقاط را صادقانه به مردم ارائه دهد، خاطر نشان کرد: ‌بر اساس فرهنگ اسلامی یک خبرنگار وظیفه دارد اخبار را به همان صورت که روی داده، به اطلاع مردم برساند.

آتش‌زر رعایت امانت را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار دانست و یادآور شد: مهم‌ترین شاخصه در دنیای امروز اطلاع‌رسانی صریح بوده و اگر این اطلاع‌رسانی به موقع صورت گرفته باشد، اثر آن بیشتر است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول