اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

خبرنگاران فعال عرصه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی در علوم پزشکی یاسوج خبرنگاران فعال در عرصه سلامت این استان تجلیل شدند.

خبرنگاران فعال عرصه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسام‌‌الدین نبوی‌زاده در نشست تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، خبرنگاران را آگاهی‌بخشان جامعه خواند و اظهار کرد: بدون حضور و همراهی رسانه‌ها کار خاصی در حوزه سلامت نمی‌توان انجام داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: همه اقشار جامعه در مقوله‌ای به نام سلامت و بهداشت نقش دارند و بیشتر کارهایی که این دانشگاه انجام می‌دهد، بخشی از کارهایی است که همه مردم می‌توانند برای بهبود وضعیت در این بخش انجام دهند.

وی، حوزه سلامت را حوزه‌ای فراگیر خواند و ادامه داد: رسانه‌ها در وهله اول وظیفه آگاهی دادن به جامعه را دارند و در وهله دوم تبدیل آگاهی‌های مردم به یک فرهنگ از جمله رسالت‌های آنان است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ذکر مثالی بیان کرد: امروز از هر کسی بپرسیم که کشیدن سیگار خوب است یا بد، خواهد گفت که کار بدی است ولی شاهد هستیم همان کسی که می‌گوید بد است هم سیگار استعمال می‌کند که رسانه‌ها در چنین مواردی که حتی آگاهی هم در جامعه وجود دارد باید این آگاهی‌ها را تبدیل به فرهنگ در جامعه کنند.

نبوی‌زاده، ریشه بسیاری از مشکلات کنونی این حوزه را مسائل فرهنگی و فرهنگ سلامت دانست و تصریح کرد: اگر همه امکانات پزشکی را هم بسیج کنیم ولی فرهنگ سلامت در جامعه نباشد نمی‌توان پیشرفت محسوسی در این زمینه داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: بیشتر بیماری‌های کنونی جامعه که عامل اصلی مرگ و میر هستند، بیماری‌های غیر واگیری بوده که رسانه‌ها و خبرنگاران نقش اساسی در روشن کردن افکار و هدایت مردم به سمت جامعه سالم دارند.

نبوی‌زاده، انسان سالم را زیرساخت جامعه سالم خواند و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در کاهش بیماری‌های غیر واگیردار، قلبی عروقی و حوادث نقش تعیین‌کننده‌ای دارند که از آن‌ها انتظار داریم بیش از گذشته در این موارد دانشگاه علوم پزشکی را یاری دهند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم، خبرنگاران فعال در حوزه سلامت با اهدای جوایزی تجلیل شدند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول