اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران وعده داد

خبرنگاران مازندران ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: آموزش و ساماندهی خبرنگاران جزء برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران است.

خبرنگاران مازندران ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی یکشنبه شب در آیین نکوداشت خبرنگاران مازندرانی در مجتمع آموزشی رفاهی نفت محمودآباد با تاکید بر اینکه باید تعریف مشخصی از خبرنگار برای ساماندهی این قشر وجود داشته باشد، اظهار داشت: اگر یک تعریف جامع از شغل خبرنگاری وجود داشته باشد همه موظف به رعایت آن می‌شویم.

این مسئول با اعلام اینکه این تعریف باید در میان اصحاب رسانه به یک فرهنگ تبدیل شود، تصریح کرد: خبرنگاران خود نیز موظف به رعایت این نکته می‌شوند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در کشور حدود 3 هزار نشریه وجود دارد، یادآور شد: روزانه 100 روزنامه در کشور منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه 97 نشریه در مازندران فعالیت می‌کنند، بیان داشت: 47 پایگاه خبری، 15 نمایندگی خبرگزاری و 42 نمایندگی روزنامه سراسری در مازندران وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به وضعیت بیمه‌ای خبرنگاران عنوان کرد: 45 درصد به میزان 5 هزار و 510 خبرنگار در کشور از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

این مسئول با بیان اینکه آموزش و ساماندهی خبرنگاران جزء برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران است، یادآور شد: استفاده مطلوب از ظرفیت‌های اصحاب رسانه باید در زمره برنامه‌های استانی قرار داشته باشد.

ابراهیمی در پایان با اعلام اینکه سیاست کیفی‌سازی مطبوعات و فعالیت‌های خبری در دستور کار اداره کل ارشاد قرار دارد، اذعان داشت: سامانه سمان مشکلات عمده‌ در زمینه ساماندهی خبرنگاران را رفع کرده است.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول