اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

خبرنگاران در جامعه ایجاد امید کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ حرفه خبرنگاری را موجب بصیرت‌افزایی در جامعه عنوان کرد و گفت:‌ روند فعالیت خبرنگاران به صورتی باشد که در بین مردم به جای یاس، امید ایجاد شود.

خبرنگاران در جامعه ایجاد امید کنند

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن اینکه فرارسیدن روز خبرنگار را به فعالان عرصه رسانه تبریک گفت، اظهار داشت: فعالان رسانه‌های جمعی باید از طریق انعکاس واقعیت‌ها، مشکلات، راهکارها، ظرفیت‌ها و موانع موجود در راستای ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه گام‌های بلندی بردارند.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری مدینه فاضله متشکل از جمعیت آگاه، واقع‌بین و با بینش یکی از مهم‌ترین مسائل مورد نظر مردم قلمداد می‌شود، اضافه کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از انواع حربه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای مغلوب کردن ملت ما نهایت استفاده را می‌کنند لیکن فقط ملتی بابصیرت و آگاه به مقتضیات زمان می‌تواند مقابل این قبیل تهدیدها ایستادگی کند پس خبرنگاران در این راستا نقش زیادی دارند.

باقری با بیان اینکه خبرنگاران باید دنباله‌رو حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) باشند، ادامه داد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در طول تاریخ اسلام نخستین کسانی بودند که از طریق افشاگری و روشنگری حوادث عاشورا، کار رسانه را انجام دادند پس باید تلاش‌گران این عرصه بدانند مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

امام جمعه شاهین‌دژ انعکاس واقعیت‌های جامعه توسط خبرنگاران را خواستار شد و اظهار داشت: کسانی که در این عرصه نسبت به قلم زدن مبادرت می‌کنند باید در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش‌روی نظام اهتمام کنند تا مردم به شکل مطلوب در جریان امور قرار گرفته و در موارد لازم همراهی کامل داشته باشند.

باقری با بیان اینکه رسانه‌ها باید از هرگونه عملی که مصداق سیاه‌نمایی باشد پرهیز کنند، اظهار داشت: باید با در نظر گرفتن مصالح حکومت اسلامی و نیازهای جامعه نسبت به انتشار اخبار اهتمام شود و روند فعالیت به صورتی باشد که در بین مردم به جای یاس، امید ایجاد شود.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول