اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در شمال‎غرب کشور

موزه دائمی قرآن در زنجان احداث می‎شود/دارالقرآن زنجان موسسه برتر در کشور شناخته شد

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه دارالقرآن‎الکریم زنجان گفت: موزه دائمی قرآن و نمایشگاه دائمی در زنجان احداث می‎شود.

موزه دائمی قرآن در زنجان احداث می‎شود/دارالقرآن زنجان موسسه برتر در کشور شناخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدمسعود اسماعیلی عصر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنوز قرآن در جامعه مهجور است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مهجوریت قرآن در جامعه به دلیل کوتاهی مسئولان و حوزه فرهنگی است، تصریح کرد: تربیت قرآنی برترین روشی است که در شرایط کنونی از بسیاری از ناهنجاری‏‌ها در جامعه جلوگیری می‏‌کند.

مدیر موسسه دارالقرآن‎الکریم زنجان با بیان اینکه استقبال قرآن‏‌آموزان و قرآن‏‌دوستان سبب کمبود فضاهای آموزشی در دارالقرآن‏‌الکریم زنجان شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک فضای جدیدی در دست ساخت است که حدود 2 هزار و 500 متر زیربنا دارد.

وی با تاکید بر اینکه فضای مورد نظر برای ساخت به عنوان یک موزه قرآنی و نمایشگاه دائمی منطقه شمال‏‌غرب کشور تعریف شده است، اضافه کرد: از نظر سازه‏ای 30 درصد هزینه‏‌ها در ساخت این موزه قرآنی افزایش پیدا کرده است.

اسماعیلی یادآور شد: تاکنون اعتباری بیش از 250 میلیون تومان به منظور احداث موزه قرآنی و نمایشگاه دائمی در زنجان هزینه شده است که برای تکمیل این بنا حدود 700 تا 800 میلیون تومان نیز نیاز است.

وی با اشاره به اینکه موزه و نمایشگاه دائمی قرآنی زنجان با پیش‏‌بینی‎های صورت گرفته در سال آینده به بهره‎برداری می‎رسد، ادامه داد: به منظور احدث این موزه کمک‏‌های زیادی از سوی استاندار و اداره کل تبلیغات اسلامی استان صورت گرفته است.

مدیر موسسه دارالقرآن‎الکریم زنجان با بیان اینکه دارالقرآن‎الکریم زنجان به عنوان موسسه برتر قرآنی در سطح کشور شناخته شده است، ادامه داد: با برنامه‏‌ریزی‏‌های صورت گرفته همه توان خود را به منظور ترویج و تبیین قرآنی به کار گرفته‏‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 نفر در دوره‏‌های مختلف آموزشی دارالقرآن‏‌الکریم زنجان حضور دارند، تصریح کرد: این دوره‏‌ها شامل تفسیر قرآن، مهد قرآن و ... است.

اسماعیلی به برگزاری برنامه‏‌هایی چون تلاوت و ترتیل خواهران در مکان دارالقرآن‏‌الکریم زنجان اشاره کرد و افزود: این برنامه همزمان با ماه مبارک رمضان انجام می‎شود که در هر جلسه یک جز از قرآن کریم تلاوت وی با بیان اینکه جلسات تلاوت قرآن کریم در دفتر امام جمعه زنجان به صورت عمومی برگزار می‏‌شود، یادآور شد: در این مراسم نیز هر روز یک جز از قرآن تلاوت می‏‌شود.

مدیر موسسه دارالقرآن‎الکریم زنجان خاطر نشان کرد: مراسم ترتیل قرآن در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه زنجان هر روز ساعت 19 بعد از ظهر برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه موسسه دارالقرآن‏‌الکریم زنجان یک موسسه مردمی است که در حد توان و وسع خود فعالیت می‏‌کند، ادامه داد: اگر حمایت‏‌های خوبی شود وضعیت قرآن بهتر شده و از مهجوریت درمی‎آید.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه قرآنی نسبت به سایر استان‌ها عملکرد مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: نسبت به سایر استان‏ها در این حوزه ممتاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه از سوی شورای عالی قرآن در تهران محمد کریمی به عنوان یکی از مبلغان اعزامی به کشور لبنان برگزیده شده است، اظهار داشت: وی نوجوانی 14 ساله است که حافظ کل قرآن است.

مدیر موسسه دارالقرآن‎الکریم زنجان ادامه داد: محمد کریمی به مدت 10 روز و همزمان با ماه مبارک رمضان به اجرای برنامه‏‌های قرآنی می‎پردازد.

وی با بیان اینکه شرایط سایر افراد و حافظان قرآن در شورای عالی قرآن در تهران در دست بررسی است، تصریح کرد: هنوز مقصد این افراد مشخص نشده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار تیم از استان زنجان به کشورهای مختلف اعزام شده بود، اضافه کرد: حسن سلیمانی نیز در سال جاری به کشور پاکستان اعزام می‎شود.

وی در پایان تصریح کرد: در هجدهمین نمایشگاه بین‏‌المللی تهران از خادمان قرآنی تجلیل شد که وی نیز به عنوان خادم قرآنی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول