اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش علوم قرآن آستان قدس رضوی خبر داد

برگزاری 100 کارگاه تدبر در قرآن به میزبانی دارالقرآن آستان قدس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان ‌قدس رضوی گفت: دوره‌های عمومی تدبر در قرآن در قالب کارگاه برگزار می‌شود و تاکنون بیش از 100 کارگاه و 160 کلاس ویژه عموم در دارالقرآن‌های سطح شهر برگزار شده است.

برگزاری 100 کارگاه تدبر در قرآن به میزبانی دارالقرآن آستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی لسانی ظهر امروز در دومین گردهمایی تدبر در قرآن که در محل تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: دوره‌های عمومی تدبر در قرآن در قالب کارگاه برگزار می‌شود که تاکنون بیش از 100 کارگاه و 160 کلاس ویژه عموم در دارالقرآن و شعب سطح شهر برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیتی تربیت مربی تدبر در قرآن گفت: نخستین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن سال 1386 با حضور 35 نفر از کارشناسان‌ ارشد و دکترای علوم قرآن و حدیث برگزار شد.

لسانی ادامه داد: دومین دوره تربیت مربی در قرآن سال 87 با حضور 15 نفر از کارشناسان علوم قرآن و حدیث برگزار و سومین دوره آن در سال 88 و 89 با حضور 22 نفر از کارشناسان علوم قرآن و حدیث برگزار شد.

رئیس اداره آموزش علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه چهارمین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن در سال 90 با حضور 30 نفر از کارشناسان علوم قرآن و حدیث، رشته تفسیر و سطح 2 حوزه برگزار شد، خاطرنشان کرد: اداره روابط بین‌الملل اقدام به برگزاری دوره کارگاهی تدبر در قرآن ویژه طلاب و همکاران خارجی در سال 89 کرده است.

وی در خصوص برگزاری این دوره‌ها در شهرستانها یادآور شد: اولین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن در سال 88 در دو شهرستان طبس و یزد با حضور 30 نفر از کارشناسان علوم قرآن و حدیث برگزار شد.

لسانی به دوره موضوعی تدبر در قرآن اشاره کرد و افزود: در سال 88 با حضور 5 نفر از کارشناسان ارشد علوم قرآن و حدیث نخستین دوره این آموزش‌ها و در سال 89 با حضور 16 نفر از کارشناسان ارشد علوم قرآن و حدیث دومین دوره کلاس‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه دوره تربیت مربی تدبر در قرآن در اداره آموزش علوم قرآن از سال 1386 با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین الهی‌زاده آغاز به ‌کار کرد، گفت: پس از آن نیز دوره‌های دیگر زیر نظر این استاد ارجمند و فرهیخته برگزار شد.

لسانی افزود: اداره آموزش علوم قرآن و حدیث برنامه‌های تدبر در قالب دوره‌های تخصصی (تربیت مربی) ویژه کارشناسان، کارشناسان ارشد به بالای علوم قرآن و حدیث و رشته تفسیر ویژه عموم مخاطبان برگزار کرده است.

وی ادامه داد: کلاس‌های 17 جلسه‌ای ویژه عموم مخاطبان و کارگاه‌های 2 یا 4 ساعته ویژه زائران بارگاه مطهر رضوی برگزار و پیگیری شده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول