اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خبر داد:

تأسیس 200 دارالقرآن نیروی انتظامی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از تأسیس 200 دارالقرآن استاندارد با فضای مناسب و در شأن نیروی انتظامی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

تأسیس 200 دارالقرآن نیروی انتظامی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام ابوتراب بهرامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه دارالقرآن فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: یکی از دغدغه‌های رسول خدا که برای ما به یادگار مانده است غریب ماندن قرآن است و اینکه تنها به صوت قرآن اکتفا شود.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های امام خمینی (ره) این بوده ما نسبت به قرآن اهتمام لازم را نداشته باشیم و در وصیت‌نامه سیاسی و الهی ایشان نیز آمده است آموزش قرآن در هر رشته‌ای را مد نظر داشته و مقصد اعلای خود قرار دهید.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اضافه کرد: کشور و انقلاب ما اسلامی است و سرمایه اصلی ما در فرهنگ نیز قرآن و عترت است و متأسفانه ما باید نسبت به گذشته‌هایمان توبه کنیم چراکه همه ما نسبت به قرآن ادای حق نکردیم.
وی با اشاره به لزوم داشتن همت و اراده در یادگیری قرآن و مفاهیم آن افزود: اگر همت و اراده باشد، انسان معجزه می‌کند و ما نسبت به قرآن وظیفه سنگینی داریم و در مجموعه نیروی انتظامی دیدیم که مقدس‌تر از قرآن چیزی نیست و باید دست بچه‌های خود را در دست قرآن گذاریم.
بهرامی با اشاره به ترویج فرهنگ قرآن در مقابله با جنگ نرم عنوان کرد: در بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه کشور ما راه نجات ترویج فرهنگ قرآن است؛ به درستی که هزینه در این بخش در واقع سرمایه‌گذاری است و به جای اینکه برای خرید آجر و سنگ هزینه کنیم این مبلغ را صرف تربیت قرآنی فرزندان‌مان کنیم و اینگونه برای همیشه بیمه می‌شوند و به ویژه در نیروی انتظامی، ارتش و سپاه باید به این بحث توجه شود.
وی تصریح کرد: وظیفه ماست حال که خداوند متعال امکانات، نیرو و فضا در اختیار ما قرار داده از این فضا استفاده کنیم، از این‌رو جزو اولویت‌های نخست ما ترویج فرهنگ قرآنی است.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اعلام کرد: تاکنون نزدیک به 30 دارالقرآن تأسیس شده است و اولویت نیز با مراکز استان‌ها، مرزها و مناطق محروم است و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه 200 دارالقرآن استاندارد با فضای مناسب و در شأن نیروی انتظامی تأسیس کنیم.
وی خاطر نشان کرد: خدا را شاکر هستیم که فرماندهان انتظامی استان‌ها همکاری خوبی در این زمینه دارند و در نمره دادن به فعالیت‌های عقیدتی سیاسی و حتی در حوزه ارزیابی فعالیت فرماندهی، یکی از ملاک‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و توسعه فرهنگ قرآنی است.
بهرامی با بیان اینکه باید قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم، اظهار کرد: ما در فضای پاکی قرار گرفته‌ایم که باید شاکر آن باشیم، نظام جمهوری اسلامی یک بخشی است که باید شکر آن را کنیم، این عزت و افتخاراتی که نظام داشته را نیز باید شاکر باشیم و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.
وی با تشکر از فرماندهی انتظامی استان عنوان کرد: ما خانواده نیروی مسلح را خانواده‌ای وسیع شامل کارکنان رسمی، همسران و فرزندان‌شان دانسته، بنابراین باید فعالیت‌های فرهنگی توسعه باید و  در آینده نزدیک در شهرستان‌ها نیز این فضا را با توجه به جمعیت راه‌اندازی کنیم.  
گفتنی است دارالقرآن فرماندهی انتظامی استان قزوین در فضایی به مساحت 300 متر مربع و با 120 میلیون تومان اعتبار تأسیس شده است که شامل سایت قرآنی، لابراتوار، سالن مطالعه و دو کلاس آموزشی است و در سطوح روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و صوت و لحن آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول