اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن کشورخبر داد:

52 میلیون تومان سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات دارالقرآن

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت: در سال جاری سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات سازمان دارالقرآن 52 میلیون تومان است.

52 میلیون تومان سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات دارالقرآن
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد هدی قره‌شیخلو بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی نخستین دستگاهی است که پس از انقلاب اسلامی فعالیت قرآنی را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: این سازمان از سال 61 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون سه دهه از عمر فعالیت‌های قرآنی آن می‌گذرد.
وی با بیان این که در حال حاضر 90 کارشناس خبره و فنی در سازمان دارالقرآن مشغول به فعالیت هستند گفت: این کارشناسان مسئولیت برنامه‌ریزی، طراحی و تدوین برنامه‌های مختلف قرآنی را بر عهده دارند. 
رئیس سازمان دارالقرآن کشور توسعه فعالیت‌های آموزشی، ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآنی و نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم را سه ماموریت مهم سازمان دارالقرآن دانست و افزود: برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق این ماموریت  تدوین شده است.
قره‌شیخلو به توسعه موسسه‌های قرآنی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 500 موسسه قرآنی در سراسر کشو زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی مشغول فعالیت است.
وی توسعه و نهادینه سازی قرآن بین جوانان روستایی را از اهداف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: هم اکنون 2 هزار خانه قرآنی در روستا‌های سراسر کشور مشغول آموزش قرآن به روستائیان هستند.
رئیس سازمان دارالقرآن کشور با اشاره به مصوبه شورای فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: از سال 85 تا امروز بیش از یک هزار و 200 نفر از حافظان قرآن موفق به کسب مدرک حفاظی شدند.
وی برگزاری 114 کرسی تلاوت قرآن و جشنواره نغمه‌های آسمانی برای برادران کمتر از 18 سال را از برنامه‌های سازمان دارالقرآن عنوان کرد و گفت: این برنامه ها با هدف شناسایی جوانان مستعد برگزار می‌شود.
قره‌شیخلو افزود: تشکیل انجمن خیرین قرآنی، تکریم چهره‌های قرآنی و تقدیر از نفرات برتر مسابقات جهانی حفظ قرآن از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.
رئیس سازمان دارالقرآن اعتبار این سازمان در سال جاری را چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: نیمی از این میزان اعتبار مربوط به اقداماتی است که در مرکز انجام می‌گیرد و نیمی دیگر از این میزان اعتبار سهم استان‌ها است؛ سهم استان چهارمحال و بختیاری از اعتبارات سازمان دارالقرآن 52 میلیون تومان است.
انتهای پایان/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول