اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران خبر داد:

راه‌اندازی 374 دارالقرآن در سرای محلات شهر تهران

خبرگزاری فارس: قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: 374 دارالقرآن در سرای محلات شهر تهران راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 374 دارالقرآن در سرای محلات شهر تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امرودی در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات «درسهایی از قرآن» به اهمیت اشاعه فرهنگ قرآنی و امور دینی اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران در مسیر تعالی و رشد معنوی شهروندان به ویژه دانش‌آموزان تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته است به نحوی که  تا به امروز 112 دارالقرآن در سطح شهر تهران راه‌اندازی شده و تا پایان سال در 374 سرای محله دارالقرآن تاسیس می‌شود.
قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پروژه تهران سرای قرآن را بزرگ‌ترین سرای قرآنی در سطح خاورمیانه برشمرد و خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه رمضان 170 نقطه تهران به سیستم اذان‌گوی دیجیتال لیزری صوتی مجهز شده و هر روزه صدای دلنشین اذان در فضای شهر تهران طنین‌انداز می‌شود.
حجت‌الاسلام محسن قرائتی نیز طی سخنانی در این مراسم رسیدگی به وضعیت قشر رفتگران را امری ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: کار فرهنگی خاص قشر زحمتکش رفتگران و خانواده‌ها آنان ارزشمند است و پیشنهاد می‌دهم در برنامه ریزی‌های بعدی مدیریت شهری در نظر گرفته شوند.
این مفسر ممتاز قرآنی در این مراسم در قالب برنامه تلوزیونی درس‌هایی از قرآن با موضوع رموز برکت اخلاص سخنرانی کرد و توفیقات الهی، افزایش توان جسمی، توسعه دریافت‌ها، بیمه و مصونیت، توسعه رزق و روزی و قبولی عمل را از جمله برکات کار مخلصانه برشمرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 20 نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اینکه شهرداری در حال تبدیل شدن به یک نهاد اجتماعی است ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در مدارس و مراکز فرهنگی، تجهیز کتابخانه مدارس و برپایی مسابقات و نمایشگاه‌ها را از جمله اقدامات این منطقه عنوان کرد.
در پایان این مراسم با حضور سید علی یزدیخواه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از 264 دانش‌آموز برگزیده دوره نوزدهم مسابقات درسهایی از قرآن با جوایزی نفیس از جمله کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس، ربع سکه و کارت هدیه تقدیر به عمل آمد.
همچنین از سوی اداره آموزش شهروندی و مشارکت های مردمی تعداد 500 بسته فرهنگی شامل کتاب، جزوه، لوح فشرده و بازی آموزشی بین دانش آموزان توزیع شد.
مراسم تقدیر از دانش آموزان برگزیده مسابقات درسهایی از قرآن به میزبانی شهرداری منطقه 20 و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، حجت الاسلام امرودی مشاور شهردار تهران در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول