اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه خبر داد:

فعالیت 160 دارالقرآن و مرکز قرآنی در 60 کشور دنیا

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه گفت: بالغ بر 160 دارالقرآن، مراکز و حوزه‌هایی با جهت‌گیری‌هایی قرآنی از سوی جامعة المصطفی در بیش از 60 کشور دنیا تاسیس شده است.

فعالیت 160 دارالقرآن و مرکز قرآنی در 60 کشور دنیا
حجت‌الاسلام محمدرضا صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه برطرف شدن مهجوریت از چهره قرآن کریم رسالت هر مسلمان محسوب می‌شود، اظهارکرد: مسلمانان نسبت به قرآن علاوه بر وظیفه تلاوت، تدبر و عمل به قرآن، وظیفه تبلیغ، ترویج و توسعه معارف قرآنی را بر عهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم هر مسلمانی باید برای برطرف کردن مهجوریت از آیات قرآن تلاش کند.
معاون فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: توسعه و ترویج قرآن، تلاش برای گسترش معارف قرآن تنها وظیفه سازمان‌های قرآنی و فرهنگی نیست بلکه همه سازمان‌ها، نهادها و مراکز نظام اسلامی باید در پیاده‌سازی روح قرآن در مجموعه‌های خود تلاش کنند.
وی با اشاره به نقش والدین گفت: والدین باید در قرآنی کردن زندگانی و محیط خانواده به عنوان وظیفه عمومی تلاش کنند.
صالح خاطرنشان کرد: امروز تحولات شگرف و معجزه‌آسایی که در سطح جهان با عنوان بیداری اسلامی در حال وقوع است که از بازگشت مسلمانان به قرآن حاصل می‌شود.
وی عنوان کرد: قرآن وعده پیروزی به مسلمانان داده و خداوند فرمود اگر مسلمانان به قرآن بازگردند پیروز خواهند شد و در ادامه راه مسلمانان و جوامع انسانی بیشترین نیاز را دارند تا نظام‌ها و کشورهای خود را بر اساس قرآن بنیان بگذارند.
معاون فرهنگی و تربیتی جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: تبیین قرآن برای نسل جدید که تشنه معارف اسلامی هستند یک ضرورت در جهان اسلام است.
وی با اشاره به نقش جامعة المصطفی به عنوان نهاد حوزوی و بین‌المللی گفت: این دستگاه نقش موثری در تبلیغ دین و معارف قرآنی بر عهده دارد و ترویج معارف ناب قرآنی را از رسالت‌های اصلی خود می‌داند.
صالح به فعالیت‌های قرآنی جامعه المصطفی به عنوان نهادی روییده از متن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اکنون بالغ بر 160 دارالقرآن، مراکز و حوزه‌هایی در زمینه قرآن از سوی این نهاد در بیش از 60 کشور دنیا تاسیس شده است.
وی خاطرنشان کرد: این نهاد در سطح بین‌الملل با مذاهب اسلامی و توده‌های مختلف مسلمانان ارتباط مستقیمی دارد و وجه مشترک ارتباط با آنها قرآن کریم است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول