اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم:

آموزش همگانی قرآن اولویت سازمان دارالقرآن الکریم است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: اهتمام به آموزش همگانی قرآن کریم از سیاست‌های دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی است.

آموزش همگانی قرآن اولویت سازمان دارالقرآن الکریم است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی قره شیخ‌لو صبح امروز در دیدار با امام جمعه بوشهر با اشاره به موادی از اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی، توسعه فعالیت‌های قرآنی را از اولویت‌های سازمان دانست و اظهار داشت: ساماندهی مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی، صدور مجوز برای تشکل‌‌ها و مؤسسات قرآنی و نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم و اهتمام به آموزش همگانی قرآن کریم از سیاست‌های دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی است.
در ادامه این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در سخنانی به تبیین نقش و اهمیت قرآن‌آموزی و قرآن محوری در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها پرداخت.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده از مفاهیم و آموزه‌های قرآن که در جهت هدایت انسان نازل شده است و نقش آیات سیاسی قرآن در بیداری اسلامی در سرزمین‌های اسلامی تاکید کرد. وی تنظیم و ساماندهی سامانه مدیریت قرآنی برای پرهیز از موازی کاری، اعطای شرح وظائف و تهیه زیرساخت‌ها با اختصاص اعتبارات کافی را از مهم‌ترین کارهای ضروری در حوزه فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خواستار حمایت بیشتر از برنامه‌های این استان شد.
حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی نیا ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی در مراسم اعتکاف و برگزاری ایستگاه اصلاح نماز در این مراسم، تعامل سازنده مجموعه تبلیغات اسلامی با ائمه جمعه و جماعات، برگزاری دوره تفسیر تطبیقی ویژه روحانیون استان و اختصاص 300 میلیون ریال اعتبار به فعالیت‌های قرآنی در نیمه سال دوم از برنامه‌های اداره کل تبلیغات برای ترویج برنامه‌های قرآنی است.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد خانه‌های قرآن در سطح استان بوشهر افزود: ایجاد خانه‌های قرآنی در کنار خانه عالم در دستور کار سازمان قرار دارد که در صورت وجود اعتبار ساخت آن‌ها برای تدریس علوم قرآنی در اختیار روحانی خانه عالم قرار می‌گیرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: هم‌اکنون 130 خانه عالم در 130 روستای پرجمعیت استان بوشهر به فعالیت مشغول هستند و تا پایان امسال 4 خانه قرآنی در بوشهر ساخته می‌شود.
موسوی‌نیا در ادامه گزارش خود اظهار داشت: اولویت مهم اداره کل و ادارات شهرستانی تبلیغات اسلامی در ایجاد نهضت قرآن‌آموزی است و اجرای سایر برنامه‌های سازمان در اولویت بعدی قرار دارد.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول