اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید استاندار از مجتمع سینمایی سپنتا مطرح شد

حمایت استانداری البرز از فعالیت‌های فرهنگی

خبرگزاری فارس: استاندار البرز و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان از مجتمع سینمایی سپنتا که با مدیریت مسعود جعفری جوزانی در حال احداث است، بازدید کردند.

حمایت استانداری البرز از فعالیت‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عیسی فرهادی و مجتبی ابراهیمی استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز  ظهر امروز با حضور در محل احداث بزرگترین مجتمع سینمایی که توسط بخش خصوصی در حال احداث است، از روند اجرای این پروژه بازدید کردند.

در این بازید مسعود جعفری جوزانی از سینماگران مطرح کشورمان، خلاصه‌ای از مشخصات این پروژه را بیان و اظهار داشت: مجتمع سینمایی فوق دارای 6 سالن سینمایی است که در زمینی به وسعت 11 هزار مترمربع در مرکز استان البرز احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: 2 هزار مترمربع از این میزان با کاربری تجاری بوده و مابقی به طور کامل کاربری فرهنگی و هنری دارد.

* مجموعه سپتنا بزرگ‌ترین پروژه سینمایی کشور توسط بخش خصوصی است

کارگردان سریال در چشم باد، با بیان اینکه از سال 81 تهیه زمین و احداث این پروژه آغاز شده است، گفت: تا این لحظه حدود 80 میلیارد ریال برای احداث پروژه سینمایی سپنتا هزینه گردید که به طور کامل توسط بخش خصوصی این بودجه پرداخت شده است.

جعفری جوزانی تاکید کرد: حدود 40 میلیارد ریال برای تکمیل و نهایی شدن این طرح بودجه و اعتبار مالی نیاز است که در صورت همراهی دستگاه‌های متولی امور فرهنگی در استان البرز، بزرگ‌ترین پروژه سینمایی که بخش خصوصی پس از انقلاب اسلامی عهده‌دار اجرای آن شده است، در ایام مبارک دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

* حمایت استانداری البرز از پروژه‌های فرهنگی

در این بازدید، عیسی فرهادی استاندار البرز نیز طی سخنانی با تاکید بر اینکه دولت توجه ویژه‌ای به فرهنگ‌سازی در کشور دارد، گفت: بسیاری از توطئه‌های دشمنان در حوزه فرهنگی را باید با استفاده صحیح از ابزاری که در اختیار داریم،‌ خنثی کنیم.

وی تصریح کرد: در این مسیر دولت از طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی حمایت کرده و در این زمینه نیز استانداری البرز تمام تلاش خود را در چارچوب قانون و مقررات برای حمایت از پروژه سینمایی فوق انجام خواهد داد.

فرهادی در پایان گفت: استان البرز به دلیل تازه تاسیس بودن در بخش‌های مختلف نیازها و کبودهایی دارد که یکی از آنها دسترسی مردم به مراکز فرهنگی و هنری به ویژه سینماها است و امیدواریم با تلاشی که بخش خصوصی انجام داده و حمایت‌های دولتی هر چه سریعتر شاهد راه‌اندازی و بهره‌برداری از مجتمع سینمایی سپنتا باشیم.

لازم به توضیح است، عیسی فرهادی استاندار البرز و مجتبی ابراهیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد این استان در این مراسم از آخرین مراحل انجام این پروژه بازدید کردند.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول