اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت استان زنجان:

دام سودجویان برای زائران عتبات عالیات همچنان پهن است

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: عدم آگاهی مردم موجب شده تا دست سودجویان در زمینه فریب زائران عتبات عالیات قطع نشود.

دام سودجویان برای زائران عتبات عالیات همچنان پهن است

محمود فیضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: سودجویان با سوءاستفاده از نداشتن آگاهی‌ مردم در زمینه اعزام به عتبات عالیات منافع خود را به خوبی تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آژانس‌های غیرمجاز فعالیت چشمگیری در زمینه اعزام مردم به عتبات عالیات دارند، خاطرنشان کرد: هنوز دست سودجویان به دلیل آگاهی نداشتن مردم در این زمینه قطع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش ثبت‌نام عتبات عالیات از طریق اینترنت به پایان رسیده و در حال حاضر نام‌نویسی افراد در کاروان‌های زیر نظر حج و زیارت استان زنجان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این افراد پس از قرعه‌کشی که صورت گرفته بر اساس اولویت به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، افزود: به دلیل عدم استقبال مردم این سفرها به صورت هوایی صورت نمی‌گیرد.

مدیر حج و زیارت استان زنجان از نام‌نویسی افراد در 13 آژانس مجاز زیر نظر حج و زیارت در استان زنجان خبر داد و افزود: مشکلی برای اعزام زائران به عتبات عالیات از طریق آژانس‌های مجاز وجود ندارد.

وی ادامه داد: در صورت افزایش تقاضا برای اعزام به عتبات عالیات، از مرکز برای افزایش سهمیه اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

فیضی از اعزام یک هزار زائر زنجانی در این مرحله به عتبات عالیات خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی کاروان‌های زیرنظر حج و زیارت برای اعزام این افراد انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزیت‌های اعزام زائران از طریق هوایی تصریح کرد: مشکلات عدیده‌ای که در هنگام ورود به خاک عراق برای زائران در مرز پیش می‌آید، در سفرهای هوایی وجود ندارد.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با اشاره به مشکلات تردد در مرز زمینی یادآور شد: با سفر هوایی این مشکلات به حداقل کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برخی از آژانس‌های غیرمجاز برای سودآوری بیشتر مزیت‌های سفر هوایی را وارونه جلوه می‌دهند، یادآور شد: در صورتی که سفر هوایی به صورت مطلوب در دوره‌های گذشته از استان زنجان انجام گرفته است.

فیضی حمایت مردم را برای برقراری پروازهای هوایی عتبات عالیات مهم دانست و گفت: برای برقراری پرواز باید حد نصاب لازم ثبت‌نام شود.

وی با بیان اینکه در پروازهای هوایی زائران به مدت طولانی در مرز منتظر نمی‌مانند، تصریح کرد: مشکلات تردد از مرز تا هتل نیز با پروازهای هوایی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول