اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

آموزش به زائران یک ضرورت اعتقادی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: آموزش صحیح آداب زیارت به زائران یک ضرورت اعتقادی است.

آموزش به زائران یک ضرورت اعتقادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی صبح امروز در جلسه هم‎اندیشی مدیران دستگاه‎های اجرایی در برگزاری همایش میقات‌الرضا (ع) که صبح امروز در استانداری گلستان برگزار شد اظهار داشت: مهمترین هدف طرح میقات‌الرضا (ع) معرفی الگوی اسلامی است.

وی از ارائه فرهنگ زیارت و آداب زائر بودن در بقاع متبرکه گلستان به عنوان یک فرجه کشوری یاد کرد و بیان داشت: به دلیل اینکه گلستان در مسیر زائران حریم قدس رضوی قرار دارد باید تلاش کنیم تا با امکانات، تجهیزات و زیرساخت‎های مناسب به استقبال زائران برویم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه آموزش صحیح به زائران یک اصل مهم به شمار می‎رود اذعان کرد: گاهی ممکن است به وسیله وهابیت و برخی از فرق و مذاهب که خودشان رفتار و اعتقاد باطلی دارند، در نحوه زیارت متهم شویم لذا این مسئله سبب می‎شود تا زائران با آداب زیارت صحیح آشنا شوند.

جمشیدی با اشاره به سخنان شهید مطهری در خصوص اینکه توسل به ائمه و معصومین (ع) برای رفع حاجت از سوی وهابیت و مذاهب باطل دیگر شرک‎آلود محسوب می‎شود یادآور شد: وقتی زائران مسلمان، برای برآوردن حاجت خود به امامان معصوم (ع) متوسل می‎شوند، این توسل و ارادت در نگاه بیگانگان و معاندان نوعی عبادت مستقل خوانده شده و در اذهان دیگران نیز شائبه ایجاد می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه زیارت باید با آداب اسلامی صورت پذیرد خاطر نشان کرد: بعضی اوقات لفظ آداب زیارت از سوی زائران درست نیست هر چند طلب حاجت از امامان و ائمه معصوم (ع) به دلیل آبرومندی آنها در پیشگاه خدا با الفاظ ناصحیح زیارت همراه می‎شود اما این قبیل موارد سوژه‎ای در دست معاندان قرار داده تا اعتقادات مسلمانان را خدشه‌دار و به نفع خود عمل کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان کرد: طرح میقات‌الرضا (ع) طرح ارزشمند و پسندیده‎ای است که می‎توان از طریق آن به دفاع از اعتقادات اسلام ناب محمدی (ص) برخواست که باید به این موضوع با جدیت پرداخته شود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول