اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماهه نخست امسال

142 هزار زائر و گردشگر خارجی وارد مشهد شدند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: در 3 ماهه نخست امسال، 142 هزار زائر و گردشگر خارجی به مشهد وارد شدند.

142 هزار زائر و گردشگر خارجی وارد مشهد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید حسین‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: با توجه به اهمیت جذب گردشگر خارجی، ستاد جذب گردشگر خارجی در استان خراسان‌رضوی تشکیل شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی، تعیین بازارهای هدف، ایجاد روش‌های نوین برای تبلیغات در زمینه جذب گردشگر خارجی، طراحی سایت‌های گردشگری به زبان‌های مختلف و معرفی کامل استان و در نهایت استفاده از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای جذب گردشگران خارجی را ازجمله اهداف تشکیل ستاد جذب گردشگر خارجی در استان خراسان رضوی عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی به جایگاه مشهد در کشور اشاره کرد و افزود: مشهد به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) همواره کانون توجه مشتاقان اهل بیت (ع) بوده است و از این رو سالانه شاهد تردد حدود 28 میلیون زائر به استان خراسان‌رضوی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید معرفی مناطق نمونه گردشگری و جاذبه‌های طبیعی استان ادامه داد: با توجه به تنوع و تراکم مناطق نمونه گردشگری و جاذبه‌های طبیعی استان خراسان‌رضوی در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

حسین‌پور گفت: در این میان جذب زائران و گردشگران خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید برای افزایش آن برنامه‌ریزی شود.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: توسعه مراکز گردشگری و جلب مشارکت بخش خصوصی در این راستا نیز باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی از تعیین 38 روستای هدف گردشگری در خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: در کل کشور حدود هزار و 100 روستا مشخص شده که سهم هر استان به طور میانگین 30 روستا است.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول