اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی:

25 زائر خراسان‌شمالی به خاطر داشتن مواد مخدر از حج بازماندند

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی گفت: 25 زائر این استان به خاطر همراه داشتن مواد مخدر از سفر حج عمره بازماندند.

25 زائر خراسان‌شمالی به خاطر داشتن مواد مخدر از حج بازماندند

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه اعزام این افراد به سرزمین وحی در ایستگاه پروازی مشهد به سبب داشتن مواد مخدر متوقف و از خروج آنان جلوگیری شد، اظهار کرد: بر اساس قوانین زائران حامل مواد مخدر و معتاد در نوبت نخست یک تا پنج سال و در نوبت دوم پنج تا 15 سال از اعزام به سرزمین وحی محروم می‌شوند.

وی افزود: اخیراً نیز از یک زائر حج تمتع خراسان‌شمالی مقادیری مواد مخدر کشف که از اعزام وی نیز جلوگیری به عمل آمد.

یزدان‌پناه در عین حال با اشاره به کاهش 12 نفری شمار زائران حج عمره استان در سال جاری نسبت به سال قبل، تصریح کرد: سال گذشته در همین مدت 37 نفر از زائران به خاطر همراه داشتن مواد مخدر از اعزام به سرزمین وحی محروم شدند.

وی با تاکید بر اینکه عربستان قوانین سختگیرانه‌ای را درباره مواد مخدر اعمال می‌کند، گفت: کشف حتی یک گرم مواد مخدر اعدام را در پی دارد.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی اظهار کرد: با توجه به حرام‌بودن مواد مخدر و حرمت قائل‌شدن اسلام به حجاج، لازم است تا زائران از هرگونه انتقال مواد مخدر ممانعت و افراد آلوده به مواد مخدر نیز پیش از اعزام ترک کنند.

وی با اشاره به اینکه عربستان درباره برخورد با حاملان مواد مخدر و معتادان تعارف ندارد،‌ گفت: حتی در مواردی که افراد به خاطر این جرائم به زندان محکوم می‌شوند، شرایط سختی را از جمله اعمال شاقه در نظر گرفته است.

یزدان‌پناه همچنین شمار زائران حج تمتع که تاکنون در استان آموزش‌های مربوط به قوانین و مجازات‌های عربستان را دیده‌اند، هفت هزار و 638 نفر اعلام کرد.

به گفته وی، این افراد در قالب 54 کاروان در مراحل مختلف آموزش‌های مرتبط با ممنوعیت حمل مواد مخدر به عربستان را فرا گرفته‌اند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌شمالی با اشاره به در پیش بودن آغاز اعزام زائران حج تمتع اظهار امیدواری کرد تا با توجه هر چه بیشتر زائران به قوانین این کشور، مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

وی تصریح کرد:‌ سال گذشته هفت نفر از زائران حج تمتع استان به خاطر همراه داشتن مواد مخدر از اعزام به سرزمین وحی بازمانده و علاوه بر ابطال نوبت آنان، تا پنج سال از اعزام محروم شدند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول